به گزارش خبرنگار خودروکار، هدف نیسان از تاسیس این برند، برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی بود اما در آینده اهداف این شرکت تغییر یافت و نیسمو تبدیل به برندی نظیر AMG برای مرسدس بنز شد. بنابراین نیسان نیز برای این که از غافله عقب نماند، نیسمو را برای اعمال تغییرات به خصوص بر روی محصولات خاص و با کیفیت خود در سال 1984 ایجاد کرد. گستردگی و میزان فروش محصولات نیسمو ممکن است نسبت به سایر برندها کمتر باشد اما نیسان قصد دارد با افزایش تعداد محصولاتش، میزان فروش خود را طی چند سال آینده تا حدود 6 برابر حال حاضر افزایش دهد. در حال حاضر محصولات سنترا، لیف، جی تی آر، جوک ، مدل370z، پاترول و نوت توسط برند نیسمو بازنگری و تقویت شده اند و با نام برند نیسمو به بازار جهانی عرضه شده اند.
به عنوان نمونه نیسان سنترا جزء خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی نیسان است که از پیشرانه 1.8 لیتری 130 اسب بخاری بهره می برد و می تواند در مدت زمان 9.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما نسخه نیسمو از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می برد و می تواند حداکثر 188 اسب بخار توان را تولید نماید و در مدت زمان 7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نمونه های نیسمو با قیمت های بالاتری نسبت به نسخه های استاندارد به فروش می رسد. به عنوان مثال نیسان سنترا را در نسخه استاندارد و پایه می توان با قیمت 17هزار دلار خریداری کرد در صورتی که نمونه نیسمو با قیمت 22هزار دلار عرضه می شود.
انتهای پیام/