کد خبر: ۱۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سهم دولت در دو خودروسازی به صفر می رسد/برنامه ۳ ساله نوسازی قطعه سازان در دستور کار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم دولت در دو خودروساز کشور باید به صفر برسد و در این راستا برنامه های جدی داریم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، محمد شریعتمداری در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک با بیان اینکه صنعت خودرو در ایران راه پر فراز و نشیبی را طی کرده است، اظهار کرد: ایران خودرو با سهم بیشتر در تولید، پیشتاز صنعت خودروسازی ایران است اما تاریخ نشان می دهد که ما باید گام هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست جبران کنیم.

او با اشاره به اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، گفت: تحقق این اهداف مقدور است و در همین امسال تا پایان آبان ماه تولید خودرو ۱۷درصد رشد داشته است.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت باید سهم خود را در خودروسازی ها به صفر برساند، تصریح کرد: در این راستا ما برنامه ریزی برای خصوصی سازی واقعی در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را انجام داده ایم و اصلا موافق خصولتی سازی نیستیم.



وزیر صنعت، با اشاره به موضوع تامین مالی خودروسازان، گفت: سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است. به طوریکه در حال حاضر نیاز به چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه در گردش و تحقق اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو نیاز است.

شریعتمداری افزود: یکی از مشکلات صنعت قطعه سازی ما این است که ابر قطعه سازی در کشور نداریم و ما برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم و اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.

وزیر صنعت با بیان اینکه ما نیازمند جوینت ونچرهای واقعی هستیم، اظهار کرد: اگر ما می خواهیم به سمت توسعه خودروسازی حرکت کنیم توجه به خروج خودروهای فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی ست، گفت: تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد بنابراین لازم است صرفه مقیاس تولید را در دستور کار قرار دهیم.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار