کد خبر: ۱۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛

نخستین شاسی‌بلند لوکس هیبرید دنیا خانوادگی‌تر شد + تصاویر

شرکت لکسس که تولید کننده‎ی نخستین شاسی‎بلند لوکس هیبرید در دنیا شناخته می‎شود، نسخه‎ی خانوادگی‎تر از شاسی‎بلند RX را به نمایشگاه خودرو لس آنجلس آورده است و این امکان که RX جدید به کشورمان نیز بیاید وجود دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی لکسس نسخه‎ی 7 سرنشینه از مدل RX را در نمایشگاه بین المللی خودرو لس آنجلس معرفی کرد تا اولین خودرو شاسی‎بلند لوکس هیبرید جهان با افزایش ظرفیت سرنشین، خانوادگی‎تر از سابق شود.

این شاسی بلند جدید که با نام RX L در نمایشگاه لس آنجلس به نمایش گذاشته شده است، از سه ردیف صندلی بهره می برد و به عبارتی دیگر به واسطه‎ی ظرفیت 7 نفره، یک خودرو لوکس خانوادگی  ایده آل و البته دوستدار محیط زیست به شمار می رود.


لکسس نخستین بار در سال 1997 بود که این خودرو را معرفی کرد و RX تا به امروز چهار مرتبه به‎روز رسانی را تجربه کرده است. آخرین نسل از شاسی بلند لوکس RX در سال 2015 میلادی عرضه شد و حال لکسس نسخه‎ای جدید از این خودرو را به نمایشگاه خودرو لس آنجلس آورده است.



لکسس RX  با سابقه 20 ساله‎، رفته رفته خود را محبوب‎تر از سابق در میان مردم جهان می بیند و در سال جدید میلادی دو نسخه‎ی جدید از آن با نام های RX 350L و RX 450hL که هر دو 7 نفره هستند، راهی بازار می شود.

این نسخه ها از از افرایش طول 111 میلیمتری و افزایش  تعداد دریچه‎های تهویه هوا بهره می برند و در صورت عدم احتیاج به صندلی های ردیف سوم، می توان به صورت اتومانیک آنها را جمع کرد تا بر فضای صندوق عقب اضافه شود.


در زیر کاپوت این نسخه‎ها پیشرانه های بنزینی و هیبرید دیده می شود. مدل RX 350L با پیشرانه‎ی 3.5 لیتری 6 سیلندر توانایی تولید حداکثر 294 اسب بخار قدرت و 358 نیوتون متر گشتاوری را داراست.

نسخه هیبرید از RX  که با نام RX 450hL به بازار عرضه خواهد شد نیز به وسیله بهره‎مندی و  ترکیب پیشرانه های 3.5 لیتری 6 سیلندر با یک واحد الکتریکی ، قدرت 313 اسب بخاری را در دسترس خودرو قرار می دهد.



این دو نسخه جدید از RX، هردو از اوایل سال جدید میلادی راهی بازار خواهند شد و این احتمال داده می شود که شرکت ایرتوتا، که نمایندگی رسمی محصولات تویوتا و لکسس در ایران است، در آینده این شاسی بلند لوکس هیبرید را به ایران بیاورد.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: ototeknikveri.com  
انتهای پیام/


روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار