این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه تمام خودروسازان چینی توان ورود به بازار اروپا و آمریکا را ندارند و ایران برای چینیها بازار مناسبی برای رسیدن به هدف نهایی است، خاطرنشان کرد: شرکتهای ایرانی میتوانند با یک برنامهریزی بلندمدت و هوشمندانه در همکاری با چینیها به دانش فنی بهروزی که در اختیار شرکای اروپایی چینیها است، دست پیدا کنند.
وی گفت: باید برای دستیابی به دانش فنی چینیها و ورود محصولات با کیفیت از این کشور شرایط بهگونهای تعریف شود که استانداردهای بهروزتری در زمینه واردات و مونتاژ محصولات چینی تدوین شود و از سوی دیگر باید از مونتاژ محصولات چینی به تولید و داخلی سازی بیش از ۵۰ درصدی آنها تغییر رویه داده شود.
او خاطرنشان کرد: چینیها از طریق همکاریهای بینالمللی توانستهاند به دانش فنی مناسبی دست یابند و شرکتهای ایرانی نیز با طراحی و تولید محصول مشترک با چینیها میتوانند به دانش فنی پلتفرم و قطعات اصلی خودرو دست پیدا کنند.
این کارشناس صنعت خودرو در انتها تأکید کرد: با تأکید بر استانداردهای
روز میتوان از محصولات بهروز چینی در ایران استفاده کرد و با تکیه بر
استراتژی مناسب میتوان از مزیتهای صنعت خودروسازی چین بهره برد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/