کد خبر: ۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛

جانشین «میراژ» در راه بازار + تصویر

شرکت میتسوبیشی خودرویی جدید به جای مدل میراژ را راهی بازار خواهد کرد که از پلتفرم و گزینه های موتور رنو کلیو بهره می برد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن از تولید خودرویی جدید برای جایگزینی مدل میراژ خبر داده است و نکته جالب توجه، استفاده از پلتفرم فرانسوی و گزینه های پیشرانه‎ی شرکت های رنو و نیسان در این مدل جدید شرکت میتسوبیشی است.

میتسوبیشی جانشین میراژ را برای رقابت با مدل معروف فورد فیستا ابتدا راهی بازار اروپا می کند و مشخصات پیشرانه و پلتفرم این خودرو با نسل جدید رنو کلیو و نیسان میکرا مشابه خواهد بود. وینسنت کوبی، سخنگوی شرکت میتسوبیشی و همچنین مدیر برنامه ریزی تولیدات این شرکت در حاشیه ی چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو توکیو این چنین بیان کرد که: «طراحی و ساخت پلتفرم کاملا اختصاصی بسیار گران بوده و حاشیه سود حاصل از تولید و فروش خودروهای کلاس سوپرمینی و کوچک نیز بسیار محدود است، به همین دلیل برای تولید این مدل جدید که به رقابت با مدل فورد فیستا خواهد پرداخت، از پلتفرم مشترک شرکت های رنو و نیسان استفاده خواهیم کرد.»



ویسنت کوبی همچنین پیرامون مدل اوتلندر، از اولویت شرکت میتسوبیشی برای عرضه‎ی نسل جدید این شاسی بلند خبر داده و دلیل عرضه مدلی جدید برای جایگزینی با مدل میراژ را تقاضای 30 درصدی بازار برای کلاس B  این خودروساز ژاپنی اعلام کرده است.

بدین ترتیب خودرو جدید میتسوبیشی از پلتفرم نسل جدید رنو کلیو، که در سال آینده میلادی راهی بازار خواهد شد، بهره می برد و گزینه پیشرانه‎ی مد نظر برای این خودرو، سه سیلندر مجهز به توربو شارژر است.

گفتی است که هنوز شرکت میتسوبیشی نامی برای این مدل جدید اعلام نکرده است و مشخص نیست نام میراژ بر این مدل باقی خواهد ماند یا خیر. البته گمانه‎زنی‎ها از استفاده مجدد میتوبیشی از نام مدل «Colt»، که در سال 2013 از خط تولید رخت بربسته بود، حکایت دارد.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: ototeknikveri.com
انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار