نکته فنی 1 آبان ماه «خودروکار»؛
ترمز الکترومغناطیسی چیست؟
ترمزهای الکترومغناطیسی به وسیله نیروی برق کار میکنند و هیچ گونه مکانیزم هیدرولیکی در آن دخیل نیست.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سیستم ترمز برقی فاقد هرگونه مدار هیدرولیکی هستند و به وسیله یک موتور و قطعات الکتریکی کنترل میشود.
در سیستمهای هیدرولیکی کلیه عملگرهای مدار توسط فشار هیدرولیکی روغن ترمز فعال میشوند، در حالی که در سیستم الکترومغناطیسی کلیه عملگرها با جریان الکتریکی عمل میکنند. در تکنولوژی جدید، ولتاژی که سیستم جهت فعال سازی به آن نیاز دارد، ۴۰ ولت است.
مانند سیستم ترمز ABS که به هنگام بروز مشکل، ترمزها به حالت عادی بر میگردند، این سیستم نیز در صورت خرابی در مدارها یا موتور الکتریکی، از حالت پشتیبانی استفاده میکند که راننده همچنان قادر به ترمزگیری باشد.
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز میتوانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آنها پاسخ دهد.
انتهای پیام/