این
موتورسیکلت در سال ۱۹۵۸ برای نخستین بار تولید و در سال ۱۹۵۹ و زمانی که هوندا
شرکتی جوان و در پی شهرت بود وارد بازارهای جهانی شد. با اینکه یک موتورسیکلت
ساده بود اما توانست راهی برای جهانی شدن شرکت هوندا باشد. یک دهه قبل از این موتور،
شرکت ایتالیایی وسپا، تعریف جدیدی از موتورسیکلت را ارائه داده بود ولی هوندا با
نگه داشتن مزیتهای آن، چرخهای موتور را بزرگتر کرد تا ایستادگی آن افزایش یابد.
این موتورسیکلت در طی سالهای طولانی تغییرات زیادی پیدا کرده است اما طراحی ابتدایی آن حفظ شده و حتی اگر مدل اول و ۲۰۱۷ آن را کنار هم قرار دهید بدون شک متوجه خواهید شد که این موتورسیکلت به ریشههای خود بسیار پایبند مانده است.
هوندا با ساخت بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از این موتورسیکلت به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرد. در نظر داشته باشید که فولکس واگن تنها ۲۱. ۵ میلیون فولکس بیتل (قورباغهای) و فورد ۱۵ میلیون دستگاه مدل T تولید کردند که به عنوان دو خودروی موفق تاریخ شناخته میشوند.
شاید با
خودتان فکر کنید که تمام این تولیدات مربوط به سالهای ابتدایی است ولی سخت در اشتباه
هستید. هوندا تا سال ۱۹۹۲ تنها ۲۰ میلیون دستگاه از این موتور تولید کرده بود و
جالب است بدانید که از سال ۲۰۰۹ تا امروز بیش از ۴۰ میلیون دستگاه تولید کرده است.
مترجم خودروکار: محمد امین زمانی
منبع : caranddriver.com