کد خبر: ۱۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛

کاهش جذابیت نمایشگاه‌های خودرو برای مردم و خودروسازان

آمار منتشره از تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه فرانکفورت امسال نشان از کاهش 13 درصدی بازدیدکنندگان این نمایشگاه می‌دهد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال در حالی برگزار شد که بازدیدکنندگان کمتری نسبت به سال قبل از این نمایشگاه بازدید کردند و یک کاهش 13 درصدی را به خود دید.


بر اساس آمار مجله LeBlogAuto، تعداد 810 هزار بازدید کننده برای دیدن خودروهای جدید نمایشگاه فرانکفورت امسال به نمایشگاه آمدند که این آمار در مقایسه با 930 هزار نفر سال گذشته، کاهش بسیار چشمگیری داشته است. سایر نمایشگاه‌های خودرو مانند لس آنجلس، پاریس، دیترویت و نیویورک نیز امسال با چنین افتی رو به رو شدند.

9 خودروساز شامل آلفارومئو، فیات، پژو، جیپ، سیتروئن، دی اس، نیسان، اینفینیتی، میتسوبیشی و ولوو در لیست غایبین امسال نمایشگاه فرانکفورت بودند که این امر یک اتفاق غیر عادی محسوب می‌شود.

اما با این حال نمایشگاه امسال در فرانکفورت به خوبی برگذار شد و خودروهای بی نظیری مانند مرسدس بنز Project One با هزار اسب بخار و همچنین خودرو بسیار زیبا و مفهومی هوندا Urban EV نیز در این نمایشگاه چشم‌ها را به خود خیره کرد.

شرکت در نمایشگاه‌های خودرو هزینه‌های گزافی برای خودروسازان دارد و آن‌ها به دنبال راه‌های دیگری برای ارتباط با مشتریان هستند. بعضی از خودروسازان مانند آئودی و ولوو ترجیح می‌دهند که محصولات جدید و خاصشان را خارج از زمان نمایشگاه‌های خودرو رو نمایی کنند و برخی دیگر از خودروسازان هم محصولات خود را در فستیوال‌های کوچکی مانند Goodwood انگلستان به نمایش می‌گذارند.

برای مثال شاید کسی که با صرف هزینه برای دیدن خودروهای جدید به فستیوال سرعت Goodwood انگلستان آمده  دیگر تمایلی به صرف هزینه مجدد برای سفر به فرانکفورت و شرکت در نمایشگاه خودرو این شهر نداشته باشد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیشترین بازدید از نمایشگاه‌های خودرو به صورت آنلاین و از طریق وبسایت‌های خودرویی انجام می‌شود.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Autoevolution

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار