کد خبر: ۱۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛

لزوم تغییر معیار برای سنجش خودروی لوکس/ هر گرانی لوکس نیست

مدیرعامل ایرتویا با بیان اینکه اکثر کارشناسان بر این باورند که معیار قیمت در تعیین لوکس بودن یک خودرو منطقی‌تر از معیار حجم موتور است، گفت: باید مرز قیمتی لوکس بودن یک خودرو در دسته‌های مختلف متفاوت تعیین شود و قانون به‌گونه‌ای باشد تا در اجرای با مشکل روبرو نشود.
عبدالرضا فهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با تعیین معیار تشخیص خودروهای لوکس، اظهار کرد: لوکس بودن خودرو یک موضوع نسبی و چندوجهی است، این گفته به آن معناست که یک خودرو می‌تواند در بازاری لوکس باشد و در بازاری دیگر لوکس محسوب نشود.

او با بیان اینکه ارزش دلاری و قدرت خرید بازار هدف تعیین‌کننده لوکس بودن یک خودرو است، افزود: لوکس بودن یک خودرو در دسته‌های مختلف، متفاوت است.

مدیرعامل ایرتویا خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات یک خودرو اساساً کار اشتباهی است و باید مدیریت واردات بر اساس تعرفه گذاری انجام شود، اما درنهایت تعیین لوکس بودن خودرو با توجه به قیمت دلاری منطقی‌تر از حجم موتور است.

او یادآور شد: حجم موتور یک خودرو جزء مشخصات فنی محصول است و امکان دارد یک خودرو با حجم موتور بیش از 2.5 لیتری ارزش یک خودرو اقتصادی را داشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: معیار قیمت دلاری خودرو برای تعین لوکس بودن یک محصول کاملاً منطقی است اما نیاز به تعیین تبصره احساس می‌شود، زیرا عموماً خودروهای کوپه لوکس تلقی می‌شود و امکان دارد قیمتی برابر با یک خودرو سدان خانوادگی داشته باشد اما این خودرو سدان لوکس نبوده و کاملاً خودرو مصرفی است و اگر واردات هر دو محصول ممنوع شود، کار منطقی نیست.

فهیمی تصریح کرد: باید مرز قیمتی لوکس بودن در هر دسته خودرویی همچون کوپه، شاسی‌بلند و... متفاوت تعیین شود و به‌گونه‌ای قانون تدوین شود که در اجرا، کار با مشکل روبرو نشود.

او گفت: قیمت بالای یک خودرو همواره به دلیل لوکس بودن و استفاده از متریال خاص همچون چرم درجه یک نیست بلکه استفاده از تکنولوژی به‌روز و ابعادی در تولید فنی یک خودرو عاملی بر افزایش قیمت خودرو است که این موضوع، مؤلفه‌ای برای لوکس بودن خودرو به‌حساب نمی‌آید.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار