کد خبر: ۱۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛

مجلس مصوبه خودرویی هیات وزیران را ملغی کرد + تصویر نامه

علی لاریجانی-رئیس مجلس شواری اسلامی، اصلاحیه عوارض خودرو که در مردادماه به تصویب هیات دولت رسیده را مغایر با قانون دانست و طی نامه‌ای آن را لغو کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس آنچه که رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است، معیار اخذ عوارض از انواع خودرو بر پایه میزان مصرف سوخت و آلایندگی و نوع سوخت است. هیات دولت در تاریخ 24 مردادماه سال جاری بندی از مصوبه سال 1387 در رابطه با لزوم پرداخت عوارض و اسقاط خودروهای فرسوده را اصلاح‌کرده که این اصلاحیه یک‌بار در سال 1388 صورت گرفته و به تائید مجلس نرسیده و با توجه به این سابقه تاریخی علی لاریجانی رئیس مجلس اصلاحیه مصوب هیات دولت را ملغی اعلام کرده است.

در قانون مصوب آذرماه 1386 در رابطه با قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت آمده است، مبنای تعیین و اخذ عوارض از انواع خودروهای داخلی و وارداتی توسط دولت، میزان مصرف سوخت و آلایندگی و نوع سوخت است و نه نوع پلاک یا هویت مالکین آن‌ها.

با توجه به این قانون لاریجانی تأکید کرده، که خارج کردن خودروهایی که با پلاک عمومی یا تاکسی شماره‌گذاری می‌شوند، آمبولانس‌ها و خودروهای نظامی و انتظامی از شمول پرداخت عوارض بدون توجه به میزان مصرف سوخت و آلایندگی و نوع سوخت آن‌ها، به شرح تبصره (2) ذیل جزء (د) بند (3) تصویب‌نامه مورخ 1387 مغایر با نظر مقنن و در نتیجه مغایر با قانون است.




انتهای پیام/
 

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار