به گزارش خودروکار، این همکاری از سال 2012 آغاز شده است و دو خودروساز توانستهاند با همکاری مستمر، خودروهای برقی محبوبی برای بازار چین تولید کنند. خودروسازی «شنزن دنزا» که دو خودروساز بهطور مساوی در مالکیت آن سهیماند، محصولات خود را تحت برند «دنزا» به بازار عرضه کرده اند.
بیوایدی اعلام کرده است که آمادگی دارد میزان سرمایهگذاری خود در این
شرکت را افزایش دهد، به شرط آنکه شریک آلمانی نیز افزایش سرمایه را بپذیرد.
چین مصمم است تا سال 2030 ناوگان حملونقل خود را برقی کند و به
بزرگترین بازار خودروهای برقی تبدیل شده است.
برخی خودروسازان اعتقاد
دارند چنین تصمیمی بسیار بلندپروازانه است، اما کارشناسان عقیده دارند،
خودروسازان تولید مقرون بهصرفه خودروهای برقی را خواهند آموخت و به این
ترتیب پس از چین در سایر نقاط جهان نیز جایگزینی ناوگان حملونقل با
خودروهای برقی اجتنابناپذیر خواهد بود.
منبع:دنیای اقتصاد
انتهای پیام/