کد خبر : ۵۶۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
ممکن است که شما کارت سوخت خود را تحویل گرفته باشید اما به هر دلیلی آن را گم کنید. برای اینکه مجدد بتوانید از سهیمه بنزین خود برای موتور سیکلت بهره‌مند شوید، باید جهت دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنید.
به گزارش خودروکار،  تنها نکته مهم این است که مطمئن باشید که کارت سوخت قبلی شما مفقود یا گم شده باشد.

پیگیری دریافت کارت سوخت

توجه کنید که اگر چند ماهی از درخواست شما برای صدور کارت سوخت موتور سیکلت گذشته و هنوز خبری از دریافت کارت نیست، احتمال دارد که کارت سوخت المثنی به آدرس ارسال شود و برگشت خورده باشد. در این شرایط هم می‌توانید به سامانه پستی کشور مراجعه کنید و همانند پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت نوشماره، اقدامات لازم را انجام داد. کد VIN را از پشت کارت موتور مشاهده کرده و در قسمت پیگیری مرسولات پستی وارد کنید تا آخرین وضعیت کارت سوخت مشخص شود.
 
همچنین اگر کارت سوخت خود را در قسمت پیگیری مرسولات پستی پیدا نکردید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱-۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس گرفته و راهنمایی شوید. این شماره به شرکت پست کشور ایران تعلق دارد. در صورتی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اید و قصد دارید از میزان سوخت ذخیره شده در کارت خود مطلع شوید، باید نسبت به استعلام موجودی کارت سوخت خودرو اقدام کنید.


دریافت کارت سوخت

مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که ظرفیت تولید کارت‌های سوخت موتور سیکلت و خودرو، روزانه ۳۰،۰۰۰ عدد است و حتی امکان افزایش این تعداد به روزانه ۵۰،۰۰۰ عدد هم وجود دارد. با این وجود مشخص نیست که چرا پیگیری کارت سوخت موتور المثنی حداقل ۳۰ روز کاری و صدور کارت سوخت جدید حداقل ۶۰ روز کاری زمان می‌برد! با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود، در صورتی که ۲۰ روز از ماه این تعداد کارت صادر شود، باید انتهای هر ماه ۶۰۰،۰۰۰ کارت سوخت جدید یا المثنی تولید شده باشد. آیا تعداد کارت سوخت‌های نو و مفقودی بیشتر از این تعداد است یا دلیل دیگری مثل کمبود امکانات و مواد اولیه علت چنین تأخیرهایی است؟
 
نکاتی که هنگام صدور کارت سوخت موتور سیکلت باید بدانید

موتورسیکلت‌هایی که بیش از ۱۰ سال عمر دارند از نظر قانون فرسوده بوده و کارت هوشمند سوخت برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.
تنها راه ثبت نام برای دریافت کارت سوخت موتور سیکلت، مراجعه حضوری مالک یا وکیل قانونی او به دفاتر پلیس ۱۰+ است.
رمز کارت سوخت برای موتور سیکلت‌ها به طور پیش فرض ۴ رقم سمت راست کد ملی مالک موتور سیکلت خواهد بود.
مراجعه حضوری مالک موتور به مراکز اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرایط تغییر رمز و حذف رمز کارت سوخت را فراهم می‌کند.
فرآیند صدور کارت سوخت بعد از دریافت اطلاعات مالک موتور سیکلت مانند: راستی آزمایی ناجا و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود. همچنین شخصی ‌سازی اطلاعات و پاکت‌ گذاری برای تحویل به پست حدود ۲۰ روز زمان نیاز دارد. واضح است که بعد از گذشت این مراحل بین یک تا سه هفته باید منتظر کارت سوخت خود باشید و پیگیری کارت سوخت موتور را انجام داد.


شماره تلفن‌های پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت

اگر به هر دلیلی کارت سوخت برای شما ارسال نشده یا با تمام پیگیری‌ها باز هم دسترسی به کارت سوخت خود ندارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های در نظر گرفته شده راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. با برقراری ارتباط و تماس با شماره‌های زیر می‌توانید پیگیری کارت سوخت را انجام داد و راهنمایی شد.
این شماره‌ها عبارتند از:
• شماره تلفن ۸۱۲۴۰۵۱۴۰-۰۲۱ پلیس ناجا (برای پیگیری صدور کارت سوخت)
• شماره تلفن ۱۹۳ شرکت ملی پست (برای پیگیری ارسال کارت سوخت)
• شماره تلفن ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی (برای هرگونه سوال در مورد کارت سوخت)
در این مطلب در مورد پیگیری کارت سوخت المثنی موتور سیکلت صحبت کردیم. در آدرس https://bimeh.com/mag/motorcycle-fuel-card-inquiry/ پیگیری کارت سوخت موتور به سه روش مختلف شرح داده شده است. با مراجعه به این مطلب با پیگیری کارت سوخت با روش های پیامکی، پست و ... بیشتر آشنا خواهید شد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران