کد خبر : ۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
«خودروکار» بررسی کرد؛
پس از رونمایی کیا از مدل Sportage 2017، بسیاری از ظاهر جدید این خودرو تعجب کردند. از آن جایی که در آینده ای نزدیک شاهد پرسه این خودرو در خیابان ها خواهیم بود، می خواهیم نگاهی دقیق از به آن داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نمی توان گفت که سری جدید Sportage زشت است، اما حقیقتا این مدل دارای ظاهری عجیب میان خودرو های کُره ای است. کیا سعی کرده تا در ظاهر این خودرو تغییرات اساسی به وجود بیاورد، اما این تغییرات چشمگیر همیشه ضامن موفقیت نیستند. فاصله محور چرخ ها در این نسل جدید نسبت به نسل قدیم افزایش یافته است که نتیجه آن راحتی بیشتر سرنشینان عقب است، اما هنوز مانند نسل قدیمی یک نیمه شاسی بلند محسوب می شود.


همچنین نسل جدید دارای سواری نرم تریست و هنگام راندن در جاده های ناهموار تکان و لرزش کمتری به بدنه وارد می شود. نمی توان گفت که یکی از خودرو های محبوب در کلاس خودش است اما باید گفت که دارای سواری خوب و لذت بخشی است.


این خودرو دارای یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر است که قدرتی معادل 181 اسب بخار تولید می کند. اما سری SX آن دارای پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است که قدرت آن 240 اسب بخار است. سیستم انتقال نیرو در این خودرو دو دیفرانسیل AWD است. با در نظر گرفتن این نکته که وزن Sportage جدید کمی از نسل قبلی سبک تر است، این خودرو در 6.9 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد؛ این یعنی نسبت به نسل قدیمی مقداری سریع تر است.

فضای داخلی این خودرو در عین حفظ اصالت، به روز تر شده است و از مواد با کیفیت تری برای فضای داخلی استفاده شده است. همچنین سرنشینان احساس خوبی به هنگام نشستن بر روی صندلی های آن دارند. سری SX دارای گرم کن و سرد کن صندلی، صفحه نمایش لمسی و سیستم های کمکی مانند هشدار خارج شدن از خطوط و ترمز اضطراری است.



قیمت پایه این خودرو 23885 دلار و سری SX فول آپشن 34895 دلار است که قیمت نهایی این خودرو محسوب می شود.




مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: caranddriver.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران