کد خبر : ۴۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
در گفتگو با خودروکار مطرح شد؛
قراردادهای پسابرجامی خودروسازی اگرچه امیدواری هایی را برای تغییر و تحول در این صنعت بزرگ داخلی پدید آورده، با این حال برخی معتقدند خودروسازان داخلی همچنان مونتاژکار باقی خواهند ماند.
به گزارش خودروکار، در این بین، مجید شیخانی قائم مقام پیشین ایران خودرو معتقد است قراردادهای فعلی منجر به تحول تکنولوژی در صنعت خودرو ایران نخواهند شد.

قائم مقام پیشین ایران خودرو می گوید که این قراردادها زمانی می توانند به خودروسازی کشور کمک کننند که اولا برای مشارکت به خارجی ها استراتژی داشته باشیم و از طرفی، به واسطه انجام برنامه ریزی های دقیق و پیگیری اجرای آنها، توان طراحی خود را بالا ببریم.

او با بیان اینکه خودروسازی ایران در حال حاضر با گرفتاری های زیادی مواجه است، تاکید می کند:ما در بحث زیرساخت های  خودروسازی خوب عمل نکرده ایم، بنابراین،این صنعت زمانی متحول می شود که روی به اقدامات عمیق در آن بیاوریم، از جمله کسب دانش و علم طراحی.
                       
شیخانی ادامه می دهد:ما سال هاست در گرداب خودروهای قدیمی گیر افتاده ایم و با عوض کردن چراغ و پر پراید و پژو 405 و پارس و...، همان محصولات با تکنولوژی چند دهه قبل را تولید و عرضه می کنیم. این در حالی است خودروسازی جهان با عبور مسائل و زیرساخت های اولیه و  مواردی مانند طراحی پلت فرم، حالا بیشتر تمرکز خود را روی محیط زیست قرار داده است.

به گفته او، قراردادهای خارجی زمانی می توانند به خودروسازی کشور کمک کننند که اولا ما برای مشارکت به خارجی ها استراتژی داشته باشیم و از طرفی، به واسطه انجام برنامه ریزی های دقیق و پیگیری اجرای آنها، توان طراحی خود را بالا ببریم.

شیخانی در نهایت تاکید می کند:در حال حاضر به واسطه برجام، پنجره هایی برای به روزرسانی صنعت خودرو ایران و متحول شدنش باز شده که معلوم نیست برای چه مدت باز خواهند ماند، بنابراین باید تا وقت هست از این فرصت بزرگ (برجام) استفاده کنیم.


انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران