به گزارش خودروکار، این دو خودروساز فرانسوی و ژاپنی اعلام کردند این خرید توان طراحی نرم افزاری و مهندسی ابری آنها را تقویت خواهد کرد. تحت این قرارداد خرید، ۴۰ مهندس و مشاور "سیلفئو" جذب اتحاد این دو شرکت خواهند شد.
نایب رییس خودروهای متصل و خدمات موبیلیتی رنو-نیسان اظهار کرد: پیوستن تیم طراحان و مهندسان این شرکت نرم افزاری به اتحاد رنو-نیسان فرصت منحصری برای کار روی نسل جدید خودروهای متصل به اینترنت و سایر فناوریهای پیشرفته فراهم خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان متعدد شامل تویوتا موتور و جنرال موتور در شرکتهای نرم افزاری و شرکتهای نوپای فعال در عرصه خدمات موبیلیتی سرمایه گذاری می کنند تا در عصر رانندگی اتوماتیک و تاکسی یاب آلاین و سایر خدمات دیجیتالی، در موقعیت مناسب قرار داشته باشند.
سخنگوی رنو درباره خرید "سیلفئو" گفت: این شرکت برنامههایی برای پلتفرم سرویس خودروی متصل رنو-نیسان طراحی خواهد کرد. وی در ادامه افزود: این خرید بخشی از برنامه اتحاد رنو-نیسان برای استخدام ۳۰۰ کارشناس فناوری به منظور رقابت بهتر در بخش رو به رشد خدمات موبیلیتی است.
خدمات مذکور در فناوریهای رانندگی اتوماتیک یکپارچه خواهند شد. نیسان در ماه ژوییه در یکی از مدلهای مینی ون ژاپنی مجموعه ای از قابلیتهای نیمه اتوماتیک را عرضه کرد که به خودرو امکان می دهد در یک لاین بزرگراه حرکت کند و در ترافیک خودروها گردش کند.
این دو شرکت قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ خودرو با فناوری رانندگی اتوماتیک عرضه کنند.
نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ قابلیتهای اتوماتیک از جمله تغییر لاین را طراحی کند و تا سال ۲۰۲۰ قابلیتهای دیگری مانند رانندگی اتوماتیک در داخل شهر از جمله گردش در چهارراهها را طراحی خواهد کرد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/