به گزارش خبرنگار خودروکار - خودروکار، سامان فیروزی در نخستین همایش قطعه سازان زنجیره تامین کرمان موتور که امروز در مرکز بین الملی همایشهای صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در همین بازه زمانی با ائتلاف جدید با همکاران زنجیره تامین، میزان تولید در سال ۱۴۰۷ به ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به سابقه این شرکت طی ۳۰ سال گذشته، گفت: از سال ۱۳۷۱ کرمان موتور به عنوان یک شرکت مونتاژ کار شناخته شده، اما به دلیل مسائل مطرح شده نسبت به مونتاژکاری دید مثبتی در جامعه وجود ندارد و به دلیل تجربیاتی که طی چند سال گذشته در عملیات مونتاژ داشتیم و این مسئله با تغییر و تحولات سیاسی تهدید می شد این سیاست کنار گذاشته و به سمت طراحی و ساخت گام برداشتیم.
فیروزی با تاکید بر اینکه در نظر دارم با سازندگان عهدی ببندم و تا سال ۱۴۰۷ ثابت کنیم که خودروسازی با انتظارات افکار عمومی قابل جمع است، تصریح کرد:
امروز درخواست می کنم که اگر برنامه های ارائه شده مقبول بود با هم این عهد را ببندیم که افکار جمعی را نسبت به صنعت خودروسازی ایران تغییر دهیم،
ما این عهد را در شرایطی می بندیم که تحریم داریم و منازعات منطقه ای در حال افزایش است.
فیروزی با اشاره به اینکه تولید در سال ۱۴۰۲ به ۷۲ هزار دستگاه رسید، تصریح کرد: برنامه سال جدید تولید ۱۲۰ هزار دستگاه بود که به ۹۰ هزار دستگاه رسید این در حالیست در کرمان موتور ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو وجود دارو و برای دستیابی به این میزان تیراژ نیاز به سرمایه گذاری جدید نیست.
وی با بیان اینکه کرمان موتور در ۱۴۰۷، ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد، ادامه داد: در سال ۱۴۰۷، ۱۲ مدل جدید تولید خواهیم کرد که ۷۰ درصد زنجیره تامین آن داخلی خواهد بود.
فیروزی با اشاره به هدفگذاری سهم ۸۰ درصدی محصولات بومی از تولیدات ۱۴۰۷، اضافه کرد:سهم خودروهای هیبرید به ۳۰ درصد و خودروهای برقی به ۱۰ درصد خواهد رسید. ضمن آن که طی چهارسال آینده
۳۰۰ میلیون دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری خواهد شد.
فیروزی با بیان این که به زنجیره تامین تاب آور احتیاج داریم وباید تعریف جدیدی از نحوه تعامل اقتصادی با هم داشته باشیم، افزود: استراتژی اصلی ما برقی سازی است و باید به ائتلاف سراسری با تامین کنندگان دست یابیم، چرا که به چابکی،تاب آوری، بهره وری و خلق دانش نیاز داریم.
فیروزی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بهینه، قیمت رقابتی و کاهش زمان عرضه محصول به بازار، خاطرنشان کرد:دوران جدا بودن قطعه ساز از خودروساز گذشته و دنبال این هستیم که با حداقل اتلاف ، محصول جدید عرضه کنیم. البته بحث من خودروی ارزان نیست چرا که تولید خودرو با قیمت رقابتی هدف ماست.
مدیرعامل کرمان موتور با تاکید بر کاهش سهم خودروهای سی کی دی و افزایش سهم تولیدات داخلی، اظهار کرد: سهم ما در برنامه هفتم توسعه در تولید ناخالص داخلی به ۱٫۳۲ درصد و میزان اشتغال کرمان موتور نیز از ۱۱ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.
فیروزی با بیان اینکه بدون سرمایه گذاری و منابع مالی نمیتوانیم به این اهداف برسیم، گفت: دانشگاه کرمان موتور را طی ماه های آتی در استان البرز تاسیس خواهیم کرد.
وی از نصب و راه اندازی اولین خط موتور تی جی دی آی خبر داد و گفت: خط تولید گیربکس سی وی تی در حال بهره برداری است و برای سایر شرکتها نیز گیربکس سی وی تی تولید میکنیم.
مدیرعامل کرمان موتور همچنین در پایان گفت: ساخت خط تولید گیربکس های دی سی تی تا ماه های آینده به پایان می رسد و وارد کشور می شود.