کد خبر: ۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

پیغام بزرگ اژدهای زرد به جهانیان در شانگ‌های

نمایشگاه خودروی شانگهای در سرزمین بزرگترین بازار مصرف و تولید خودروی جهان برگزار شد تا نشان دهد چینی‌ها مسیر جدیدی را آغاز کرده‌اند و آن تصاحب همه بازارهای بین‌المللی است.
به گزارش خودروکار، گویا چینی‌ها با برنامه و اعتماد به نفس بالا و امید آمده‌اند تا در بازارهای بین‌المللی و به‌ویژه امریکا و اروپا وارد شوند و این نشان‌دهنده اعتماد بالای آنها به تولیدات‌شان است، امسال شانگهای شاهد حضور اروپایی‌ها و امریکایی‌هایی بود که به سرزمین اژدهای زرد سفر کرده بودند تا بستر ورود محصولات چینی را به بازارهای مهم و سختگیر خود مهیا و درنهایت اعلام کنند برای جنگ تمام عیار آماده هستند.

ویژگی جالب امسال نمایشگاه‌های خودرو چین این است که می‌توان انواع نشان(برند)های تجاری مطرح بین‌المللی را در کنار نشان(برند)های تجاری نوپای چینی مشاهده کرد و شاید یکی از دلایل عمده پیشرفت چینی‌ها نبود محدودیت و رقابت تمام عیار است. چینی‌ها نشان دادند که توانسته‌اند در کنار جمع‌آوری باتجربه‌ترین چهره‌های جهانی و پرورش نیروی خلاق، راه را میانبر بروند.

 گویا صنعت نوپای خودروسازی چین بستر مناسبی را برای ظهور ایده‌های ناب از سراسر دنیا پدید آورده، به راستی خودروسازانی که روزگاری بسیار نزدیک به کپی‌کاری از محصولات دست چندم متهم بودند امروز به خلاقیت بالایی رسیده‌اند به‌طوری که محصولات جدید و خودروهای صاحب ایده آنها انسان را متحیر می‌کند که این پیشرفت تا چه حد سریع اتفاق افتاده و نقطه تبلور آن را می‌توان در نمایشگاه‌هایی چون شانگهای و پکن دید.

 آنها جهانیان را به کشور خود دعوت می‌کنند تا آنها را با امپراطور آینده صنعت خودرو آشنا کنند. به‌نظر می‌رسد یکی از درس‌های نمایشگاه شانگهای برای ما و پیغام آن به جهانیان این است که در سایه بازار رقابتی و همچنین تعامل درست با جهان و داشتن روحیه خودباوری، پیشرفت حاصل می‌شود اما درس مهم‌تر اینکه باید همیشه در تکاپو بود و ایستادن دردناک و مخرب است.بدون تردید چینی‌ها با برنامه توسعه همه‌جانبه صنعتی توانستند در خودروسازی نیز موفق شوند و به خوبی از ظرفیت‌های جهانی استفاده کنند.


بابک صدرایی - کارشناس صنعت خودرو
منبع: روزنامه گسترش صنعت

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار