کد خبر: ۶۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

معرفی خودرو ام جی

ام جی ایرانیان

به گزارش خودروکار، خودرو ام جی یک تولید کننده خودروهای اسپرت بریتانیایی است. این شرکت بیشتر به خاطر خودروهای اسپرت دو سرنشین خود شناخته می شود، اما سدان و کوپه نیز می سازد. سال 1982، آستین روور مدیریت آن را بر عهده گرفت.

از زمان بازگشت ام جی سال 2011، این شرکت خودروهای زیادی را در بازارهای جهانی عرضه کرده است. این سازنده خودروهای هیبریدی بریتانیایی - چینی اغلب مدل های MG را بسیار ارزان تر از سایر رقبا می سازد.

mg خودرو متعلق به شرکت خودروسازی SAIC چین (SAIC) هستند، اما توسط بازرسان شرکت MG در انگلستان طراحی و ساخته شده اند. با توسعه بیشتر محصولات ام جی، بازار ایران نیز به میدانی برای عرضه مدل های مختلف این خودرو تبدیل شد.

تاریخچه ام جی

ام جی یک برند بریتانیایی و مخفف Morris Garage است که تا سال 1963 توسط ویلیام موریس اداره می شد. آخرین ساخته ام جی آن چیزی نیست که از چنین برند معروفی انتظار دارید. ما معتقدیم که محصولات MG آپشن های خوبی دارند.  

با این حال، اگر فراتر از ظاهر جذاب و قیمت مناسب آنها نگاهی بیندازید، ممکن است خودروهایی پیدا کنید که دیگر انتظارات شما را برآورده نمی کنند. تنها چند دستگاه MG6 در استرالیا فروخته شده است. دلیل اصلی فروش کم ام جی این است که در بازار نیست و هیچکس نمی داند که این برند برگشته است.

برخی از افراد حتی از این برند اطلاعاتی ندارند. پس از فوت آقای موریس، این شرکت در حدود 4 سال به British Motor واگذار شد. شرکت ام جی سال ها تعطیل بود و هیچ محصولی توسط این شرکت به فروش نمی رسید.

دفتر مهندسی ام جی در بیرمنگام انگلستان واقع شده و تمامی محصولات ام جی پس از تایید این شرکت به بازار معرفی می شوند. محصولات ام جی به کشور ما وارد می شود. آخرین محصول ام جی که به کشورمان وارد شده ام جی 360 است. نمایندگی ام جی ایران همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان خود را جلب کند.

معرفی انواع خودرو ام جی

خرید ام جی برای برخی از افراد خریدی ایده آل است. زیرا این خودرو امکانات خوبی دارد. قبل از شروع دور جدید تحریم ها، آزیکو و مدیا موتور اقدام به فروش محصولات ام جی در ایران کردند. در ادامه تمام مدل های ام جی موجود در ایران را برای شما خواهیم گفت.

ئل3

ام جی 3، کوچک ترین نسخه در ایران

ام جی 3 کوچک ترین مدل از خانواده ام جی است که از سال 2014 تا 2015 در ایران به فروش می رسید، خودروی عرضه شده در ایران نسخه جدید خانواده ام جی 3 است. سال 2013 توسط یک شرکت چینی و انگلیسی به نام MG ساخته شد.

موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری در این هاچ بک کوچک 107 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی موتور توسط یک گیربکس 5 سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) به چرخ های جلو منتقل می شود، اما عملکرد آن چندان خوب نیست.

MG3 از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حدود 11.5 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است. هاچ بک 1165 کیلوگرمی در هر صد کیلومتر 5.8 لیتر سوخت مصرف می کند که بسیار خوب است.

MG 3 امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوبی از جمله کروز کنترل، سنسور باران، سنسور پارک، کنترل ترمز در پیچ (CBC)، ترمز کمکی BAS، شش کیسه هوا، سانروف و سیستم تهویه دارد. البته مواردی مانند نداشتن سیستم چندرسانه ای و ترمز عقب از نقاط ضعف این خودرو از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی است.

mg360

ام جی 360، محبوب ترین خودرو

مدل 360 اولین خودروی ام جی ساخت کشور است. این خودرو حاصل اولین همکاری آزویکو و شرکت چینی SAIC Motor است. MG 360 که نسخه ارتقا یافته MG350 است، برای اولین بار در تابستان 2016 به تعداد محدود عرضه شد.

در ابتدای سال 2017 خودروی جدیدی به نام 360 توربوشارژ در کشور عرضه شد. سریعتر از دو برادرش بود و گیربکس 6 سرعته دستی داشت. طراحی کابین تیپ 360 در تمامی تیپ ها یکسان بوده و در سطح قابل قبولی قرار دارد. این خودرو در سه نوع دنده ساده، اتوماتیک و توربو اتوماتیک در بازار موجود است.

MG 360 دارای کنترل نگهدارنده سربالایی، سانروف برقی، سنسور دنده معکوس، سیستم توزیع نیروی ترمز، فرمان برقی 2 حالته، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک و یک دستگاه کمکی است که این امر کنترل ترمز پیچ و شیشه بالابرهای مجهز به سیستم را کمی سخت می کند.

ام جی 550

ام جی 550

ام جی 550 زمانی وارد ایران شد که خودروهای کره ای بر بازار مسلط شدند و قیمت آن ها به قدری بالا بود که بسیاری از مشتریان داخلی از خرید آن منصرف شدند. حضور شوالیه ای از سرزمین اژدها نظرات را 180 درجه برگرداند و باعث شد مشتریانی که قصد خرید خودروهای سدان کامپکت یا سایز متوسط کره ای دست دوم را داشتند تصمیم خود را برای خرید ام جی 550 تغییر دهند.

اگر امروز نمای جلوی ام جی 550 عوض شود، می تواند شبیه یک سدان خانوادگی باشد. ام‌جی 550 بدنه ‌ای بلند، خوش ‌شکل و اسپرت دارد و برخی از عناصر یک سدان خانوادگی دارد. طراحی چراغ ها، جلو پنجره و سپر کمی نامتناسب است و با سبک مدل های جدید همخوانی ندارد.

علاوه بر این، سایر قسمت های بدن در مقایسه با محصولات مدرن زیبا به نظر می رسند و حرف های زیادی برای گفتن دارند.

چرا خودروی ام جی خریداری کنیم؟

بسیاری از افراد در ایران تمایل به خرید مدل های وارداتی خودروهای ام جی دارند، زیرا این خودروها در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. با وجود اینکه این خودروها توسط یک شرکت چینی معتبر ساخته شده اند، انتظار می رود که کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشند.

زمانی که تصمیم به خرید خودروی وارداتی دارید، باید مدل، بودجه و عوامل دیگر را در نظر بگیرید. قیمت خودرو ام جی در مقایسه با سایر رقبای این برند خوش نام در بازارهای داخلی و خارجی بسیار بالاست.

نکات خرید ام جی در ایران

ام جی ستاره صنعت خودرو کشور است. از آنجا که وضعیت واردات آن توسط شرکت های مختلف در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، خودروسازان داخلی فضای بیشتری برای خودنمایی پیدا کرده اند، اما این بدان معنا نیست که در خرید ام جی به برخی از ویژگی های آن توجه نکنیم.

تمامی مدل های ام جی در ایران به جز ام جی 360 محصولات وارداتی هستند. در ایران می توانید هم نسخه وارداتی و هم نسخه داخلی این خودرو را پیدا کنید. یکی از موارد مهم در خرید خودروی خارجی، سرویس خودرو است.

سایر خودروهای ام جی فقط دارای گیربکس اتوماتیک هستند. روغن و گیربکس را چک کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. برخی از دارندگان MG 550 از خرابی سیستم ویدئویی خودرو شکایت کرده اند. می توانید آن را روشن کنید و از چیزهای دیگر مطمئن شوید. اگر این دستگاه خراب شود، ممکن است هزینه زیادی را پرداخت کنید.

4 عامل مهم در راهنمای خرید خودرو ام جی

استفاده از مشاوران متخصص برای خرید خودرو همیشه ساده ترین، مطمئن ترین و کاربردی ترین راه برای به دست آوردن بهترین عملکرد از یک خودرو است. ام جی امروزی یک خودروی فانتزی است که رانندگی به مدت طولانی را نیز جذاب تر می کند. برای انتخاب مدل مناسب به چند نکته مهم فکر کنید.

انتخاب مدل خودرو

هنگام انتخاب خودروی ام جی، مهم است که بدانید چه نوع خودرویی را می خواهید. اگر به یک SUV جمع و جور نیاز دارید، به دنبال خودروهای ارزان قیمت و اسپرت از خط تولید MG باشید. اگر دوست دارید در سفر یا مسافرت به تفریح بپردازید و از آپشن های راحت خودرو استفاده کنید.

در نظر گرفتن بودجه

با وجود اینکه قیمت خودروها به خصوص خودروهای وارداتی در ایران بیشتر است، اما باید به این فکر کنید که چقدر قیمت دارند و چقدر پول دارید. با مشاهده قیمت ها می توانید به راحتی متوجه شوید که کدام مدل را می توانید خریداری کنید.

خدمات پس از فروش

برای خرید خودروهای MGM، دسترسی آسان و هزینه کم برای سرویس و نگهداری خودرو مفید است. به عنوان مثال، اگر تصادفاً یک خودروی آمریکایی خریدید و دیگر نتوانید آن را بفروشید یا قطعات تعمیر آن را در کشور خود پیدا کنید، چه می‌کنید؟ تعمیر و نگهداری خودرو گران است و گاهی اوقات ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافی باشید.

امکانات و آپشن های متنوع رفاهی

شرکت MG خودروهایی را با آپشن ها و ویژگی های مختلف می سازد که آنها را راحت و ایمن می کند. خودروهای این شرکت دارای آپشن های بسیار متنوعی مانند گرمکن صندلی و فرمان، چرخ سیمی، صندلی تاشو، سقف نرم، سانروف، روکش چرمی، خنک کننده روغن و فلاشر چراغ جلو هستند.

فضای داخل کابین

فضای داخل خودرو یکی از عوامل انتخاب و خرید خودروی MGM مناسب است تا بتوانید از عملکرد و فضای کافی آن نهایت استفاده را ببرید. برخی از مدل های MG را می توان به عنوان وسیله نقلیه برای خانواده ها استفاده کرد. این خودرو با آپشن های هوشمند زیاد و فضای کافی در داخل کابین باعث راحتی و راحتی بیشتر سرنشینان می شود.

 

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار