کد خبر: ۶۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

معرفی خودرو های آلفارومئو

الفارومئو ایران

به گزارش خودروکار، صنعت خودرو مدت هاست که به قطعات کوچک تقسیم شده و هر یک از کشورهای پیشرفته یک یا چند قطعه از این قطعات را به خود اختصاص داده اند. شرکت ‌های خودروسازی ایتالیایی آلفارومئو عمدتاً خودروهای اسپرت کوچکی مانند فراری، لامبورگینی و آلفارومئو تولید می‌کنند.

برند آلفارومئو بخشی از خانواده فیات کرایسلر است و خودروهای اسپرت سبک را در سراسر جهان تولید می کند. برخی از خودروهای آن فراری نام دارد. همکاری نزدیکی بین آلفارومئو و فراری برای ساخت برخی خودروها وجود داشته است، اما این دو شرکت همیشه در مورد این همکاری ها سکوت کرده اند.

میتو، آلفارومئو جولیتا و 4C اولین محصولات آلفارومئو بودند که در کشورمان معرفی شدند. عرضه خودروهای آلفارومئو توسط شرکت آلفا موتور چندین سال به طول انجامید و در نهایت با توقف واردات از سوی دولت، پرونده خودروهای این برند ایتالیایی در ایران برای مدت نامعلومی بسته شد.

تاریخچه آلفارومئو

آلفارومئو سال 1906 شروع به کار کرد. سال 1914، زمانی که جنگ جهانی اول آغاز شد، آلفا پول کافی برای شروع به ساخت اتومبیل نداشت. نیکولا رومئو تاجر ایتالیایی سهام کنترلی این شرکت را خریداری کرد. سپس نام خانوادگی خود را در آلفا گذاشت.

آلفارومئو عصر جدیدی را در صنعت خودروهای اسپرت آغاز کرد. این خودرو از بین سی و دو سازنده در جایگاه پنجم قرار گرفت. در این نظرسنجی از مردم خواسته شد نظر خود را در مورد باتری، بدنه، ترمز، موتور، اگزوز، چراغ های بیرونی، سیستم سوخت رسانی، گیربکس، گارانتی و ... بگویند.

آشنایی با انواع خودرو آلفارومئو

با وجود اینکه آلفارومئو یکی از بزرگ‌ترین نام‌ های صنعت خودرو به حساب می‌آید، هنوز سوالاتی درباره این برند وجود دارد. در ایران نیز خرید و فروش آلفارومئو انجام می شود، اما این پروسه کمی کند پیش می رود. آلفارومئو به خاطر خودروهای اسپرتش معروف است، اما این شرکت همچنین خودروهایی تولید می کند که برای رانندگی در شهرها مناسب هستند.

خودروهای زیر توسط آلفارومئو معرفی شده اند. در ادامه، نگاهی به محصولات حاضر از برند آلفارومئو در ایران می اندازیم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

آلفارومئو 4C

معرفی آلفارومئو 4c

آلفارومئو 4C پرچمدار محصولات آلفارومئو در ایران است. این کوپه اسپرت از قانون منع واردات خودروهای لوکس جان سالم به در برد. آلفارومئو 4C که در رسانه ها با نام "بچه فراری" شناخته می شود، نمونه بارز این است که چگونه یک شرکت خودروسازی تلاش کرد تا یک خودروی بسیار سبک بسازد.

خودروی آلفارومئو 4C دارای موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.75 لیتری است. این موتور قدرتمند V8 یا V10 ندارد، اما آلفارومئو 4C به لطف وزن سبک 1118 کیلوگرمی، از این قدرت و گشتاور نه چندان زیاد استفاده می کند.

آلفارومئو 4C کمتر از هفت لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می کرد. پورشه 718 باکستر خودرویی که مشابه آلفارومئو 4C در ایران است، اما قیمت بیشتری نسبت به بی ام و i8 بیشتر دارد. این خودرو می تواند در 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 258 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

آلفارومئو 4C به دلیل داشتن موتور کوچک، سوخت کمتری مصرف می کند. در هر صد کیلومتر کمتر از هفت لیتر مصرف می کند.

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا

دومین محصول آلفارومئو در ایران، جولیتا داغ و جذاب است. واردات نمونه اولیه آلفارومئو جولیتا به بازار ایران از سال 1390 آغاز شد و تا سال 1392 ادامه داشت. مدل های جولیتا 2017 جدیدترین نمونه های موجود در کشور هستند.

این خودرو با تبلیغات فراوان به ایران وارد و مدت زیادی در آنجا ماندگار شد آلفارومئو جولیتا دارای یک موتور توربوشارژر 1.4 لیتری Multiair است که ظاهری شبیه به موتور آلفارومئو میتو دارد. این موتور می تواند 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این  موتوربرای یک هاچ بک اسپرت و لوکس خوب است. گیربکس آلفارومئو جولیتا از نوع دو کلاچه اتوماتیک شش سرعته است. با اینکه آلفارومئو جولیتا خوب بود اما در کشور ما فروش خوبی نداشت. اولین مشکل موتور این خودرو است.

این خودرو به بنزین بد بسیار حساس است. گاهی اوقات بنزین خوب در کشور ما به اندازه کافی وجود ندارد؛ بنابراین دارندگان جولیتا در تهیه سوخت خوب مشکل دارند.

آلفارومئو جولیا

آلفارومئو جولیا یک سدان اسپرت است که از سال 2016 توسط آلفارومئو تولید شده است.این خودرو می تواند 5 سرنشین بزرگسال را در خود جای دهد. جولیا با قاب فیبر کربن ساخته شده و در نسخه های چهار چرخ متحرک نیز عرضه می شود.

این خودرو در ژوئن 2015 معرفی و در فوریه 2016 به بازار عرضه شد.آلفارومئو جولیا برای سال 2022 معرفی شده است. این مدل سیستم ADAS دارد که شامل دستیار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و سنسورهای جلو و عقب است.

نمایندگی الفارومئو در ایران خدمات متنوعی را در خصوص تعمیرات آلفارومئو به مشتریان ارائه می دهد. این خودرو آلفارومئو اکنون دارای گرمکن صندلی ‌های عقب، شارژ بی‌سیم برای تلفن ‌های همراه، بهبود کیفیت هوا و سیستم ناوبری است. جولیا توسط تیمی ساخته شد که شامل مارکو تنسون، آندره لوی و دیگر طراحان مشهور فیات بود که مالک آلفارومئو است.

جولیا در تاریخ 24 ژوئن 2015 در موزه آلفارومئو رونمایی شد. این اولین لوگوی این شرکت برای تمام مدل های آلفارومئو بود.

آلفارومئو میتو

آلفارومئو میتو کوچکترین و ارزانترین محصول خانواده آلفارومئو در ایران است. میتو نسخه ارزان ‌تری از یک هاچ ‌بک محبوب است که امکان رانندگی با این خودروها را با بودجه کم فراهم می‌کند. سال 1389 واردات آلفارومئو میتو به ایران آغاز شد، اما از سال 1391 بود که فروش این خودرو در کشورمان رونق گرفت.

آلفارومئو میتو دارای امکانات رفاهی فراوان و توانایی های رانندگی خوب است که آن را برای یک دهه در بازار متمایز کرده است. در این سال ها رقیب اصلی میتو DS3 بوده است، هر دو هاچ بک لوکس اروپایی در کشورمان شکست خوردند.

این خودرو می تواند در 8.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 207 کیلومتر بر ساعت برسد. موتور و نیروهای فنی میتو در عین حال که عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد، رقم مصرف سوخت به صرفه ای را نیز بر جای می گذارد.

آلفارومئو میتو در هر صد کیلومتر 5.6 لیتر سوخت مصرف می کند که برای خودروهای کوچک با باک 45 لیتری خوب است.

نکاتی برای نگهداری خودرو آلفارومئو

اگر می خواهید از آلفارومئو خود به خوبی مراقبت کنید، باید به طور منظم تعمیر و نگهداری انجام دهید. این به شما کمک می کند تا از ماشین خود مراقبت کنید و از تعمیرات گران قیمت جلوگیری کنید.

در صورتی که می خواهید خودروی شما ایمن و قابل اعتماد باشد، تعمیر و نگهداری منظم آن را برنامه ریزی کنید. در اینجا چند نکته مهم نگهداری و تعمیرات برای دارندگان آلفارومئو ذکر کردیم.

رانندگی بطور منظم

آلفارومئو شما طوری طراحی شده که به خوبی کار کند. هنگامی که قطعاتی مانند باتری، ترمز، تسمه و شیلنگ برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرند، ممکن است آسیب ببینند.

تعویض به موقع روغن

روغن موتور، گیربکس، فرمان هیدرولیک و ترمزها را به طور منظم تعویض کنید. این بسیار مهم است و می تواند باعث دوام و عملکرد بهتر خودرو شما شود.

بنزین مناسب خودروهای آلفارومئو

خودروهای آلفارومئو به بنزین با عدد اکتان بالا نیاز دارند. در ایران بنزین های سوپر و یورو کیفیت خوبی دارند و برای این خودروها مناسب هستند. قرار دادن زباله و آب در بنزین نیز می تواند به موتور خودرو آسیب برساند؛ بنابراین توصیه می شود دارندگان خودروهای آلفارومئو از بنزین سوپر یا یورو استفاده و در هر 10000 کیلومتر کارکرد خودرو، فیلتر بنزین را تعویض کنند.

بررسی مرتب سیستم برقی

خودروهای آلفارومئو در ایران بسیار گران هستند؛ بنابراین قطعات و لوازم جانبی آن نیز قیمت بالاتری خواهند داشت. ماشین نیز مانند تمام وسایل برقی دیگر نیاز به رسیدگی دارد. استفاده از آب و مواد شوینده معمولی می تواند به قطعات الکتریکی خودرو آسیب برساند؛ بنابراین ماشین های بخار برای شستشوی موتور خودرو توصیه می شود.

انتخاب نمایندگی آلفارومئو

بسیاری از شرکت های خودروسازی در ایران به دلیل اشتباهاتی که در نحوه مدیریت کسب و کار خود و قوانینی که از آنها پیروی می کنند با مشکل مواجه هستند، اما نمی‌توان سهم شرکت ‌های عرضه‌ کننده را در ناکامی برند ناچیز دانست.

انتخاب یک نمایندگی مجهز برای  خدمات خودروهایی از جمله آلفارومئو میتو و سایر مدل های این برند می تواند کمک شایانی به دارندگان این خودرو کند. قبل از اعلام ممنوعیت واردات خودرو، آلفارومئو یکی دیگر از برندهای شکست خورده در ایران بود.

دلیل اصلی شکست این شرکت این بود که شرکت واردکننده خدمات فروش و خدمات پس از فروش خوبی ارائه نمی کرد. تیم فنی آلفارومئو ایران متشکل از کارشناسان و مهندسانی است که سال ها در زمینه صنعت خودرو کار کرده اند.

قیمت خودرو آلفارومئو

در ایران قیمت آلفارومئو همیشه بالا و پایین می رود. زمانی که به دنبال قیمت نوع کارکرده این خودروها هستید، با یک معادله چند نامی مواجه می شوید. عوامل زیادی مانند قطعات تعویض شده یا رنگ شده، سطح عملکرد و ... بر قیمت خودرو تاثیر می گذارد.

افرادی که متخصص نیستند نمی توانند همه این چیزها را درک کنند و نمی توانند بفهمند که ماشین آلفارومئو جولیتا چقدر قیمت دارد. این می تواند مشکلات جدی ایجاد کند که قابل رفع نیست.

 

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار