به گزارش خبرنگار خودروکار، نکته بسیار مهم در مورد دایون Y7، تغییرات صورت گرفته در پیشرانه آن است . تغییر چشمگیر دیگر در خودرو دایون، بهینه شدن این خودرو برای شرایط اقلیمی ایران است. به گفته مدیران شرکت سازنده، تغییرات صورت گرفته خودرو با بنزین های موجود و معمولی نیز به خوبی سازگار شده و کارکرد کاملا مناسب دارد. این امر بدان معناست که دیگر شاهد مشکل ناک زدن نیستیم. ایرادی که در بسیاری پیشرانههای توربو شارژ ایران شایع است.
دایون Y7 خودرویی با همان ظاهر مشابه Y5 ، اما موتوری کاملاً متفاوت است.خودروی Y5 با موتور 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی و حداکثر قدرت 202 اسب بخار عرضه شده بود، در حالی که Y7 مجهز به موتور 2.4 لیتری توربوشارژ همان شرکت با حداکثر قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر است. این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته خودکار به چرخها منتقل میشود.
خودروی جدید دایون Y7 دارای تجهیزات و آپشنهای مشابه مدل قبلی Y5 است، از جمله:
- صفحه نمایش لمسی 8 اینچی
- تودوزی و فرمان چرم
- 8 بلندگو
- سیستم ورود و استارت بدون کلید
- تنظیم برقی صندلی راننده
- سانروف برقی
- دوربین دید عقب
- سیستم کروز کنترل
- ظرفیت 7 نفره
- رینگ 17 اینچ آلومینیومی
- کنترل مستقل تهویه مطبوع صندلی عقب
اما Y7 علاوه بر موارد بالا، تجهیزات پیشرفتهتری نیز دارد:
- سیستم کنترل پایداری ESC
- چراغهای روشنایی روز
- سیستم مانیتور فشار باد لاستیک
- چراغهای خودکار
- برف پاککن خودکار با سنسور باران
مدل پلاس Y7 هم میتواند مجهز به دوربین 360 درجه، سیستم تشخیص نقطه کور و سنسورهای پارک جلو و عقب باشد.
بنابراین Y7 نسبت به Y5، تجهیزات بیشتر و پیشرفتهتری دارد که میتواند تجربه رانندگی بهتر و ایمنتری را برای مشتریان فراهم کند. بنابراین Y7 با موتور قویتر و تجهیزات بیشتر، جایگزین مناسبی برای Y5 به نظر میرسد.
انتهای پیام/