کد خبر: ۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛

مراکز معاینه فنی در اروپا چگونه است/ تردد خودروها تا عمر ۸ سال

درکشورهای مختلف اروپایی مراکز معاینه فنی به صورت خصوصی و آزمایشگاه های همکار وجود دارد که خودروهای بالای یکسال را معاینه و صلاحیت تردد فنی برای آنها صادر می کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامی خودروکار به ژنو، مراکز معاینه فنی در کشورهای اروپایی و به خصوص سوییس، عموما به صورت خصوصی( آزمایشگاه همکار) با نهادهای دولتی و نظارتی اداره می شوند.


بر اساس این گزارش مراکز معاینه فنی در شهر ژنو در کنار تعمیرگاه های مرکزی خودروسازی های مختلف قرار دارد و به نوعی این شرکتها برای تعیین میزان آلایندگی و بررسی شرایط فنی خودروهای مراجعه کننده برای دریافت معاینه فنی، همکاری دارند.


















به گفته مسئول مرکز معاینه فنی خودرو در تعمیرگاه مرکزی شرکت DS، خودروها در این شهر تا ۸ سال عمر مفید و امکان دریافت معاینه فنی دارند مگر خودروهای خاص(لوکس و قدیمی) که عمرشان بیشتر از ۸ سال است اما تمام فاکتورهای لازم برای دریافت معاینه فنی را دارند.

نکته قابل تامل در مورد این مراکز معاینه فنی، خلوتی و محیطی آرام و به دور از استرس اضافه بود و رانندگان خودروها نه فقط به اجبار بلکه حتی خودروهای مدل بالا هم برای سنجش میزان آلایندگی و سلامت فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه می کردند.



انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار