تیراژ خودرو مهم تر است یا کیفیت؟
آخرین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در حالی هفته گذشته با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت برگزار شد که در این جلسه با اشاره به تولید یک میلیون و ۷۹ هزارو ۴۶۲ دستگاه انواع خودرو طی 10 ماه گذشته بار دیگر ارتقای کیفیت محصولات داخلی مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش خودروکار،تاکید اعضای شورای سیاستگذاری خودرو در مورد افزایش کیفیت تولیدات خودروسازان در شرایطی است که از ابتدای سال جاری با روند صعودی تولید، در حوزه کیفیت خودرو اتفاق خاصی نیفتاد؛ بهطوریکه طبق آخرین آمار کیفی، 43 درصد از محصولات داخلی خودروسازان همچنان در وضعیت نامناسب کیفی قرار دارند و تنها توانستهاند یک ستاره از پنج ستاره کیفیت را دریافت کنند.
بنابراین بهنظر میرسد که اهداف شورای سیاستگذاری خودرو در روند کمی تولید خودرو از نتایج دلخواهی برخوردار شده حال آنکه در حوزه کیفیت یا برنامهای ارائه نشده و اگر هم برنامهای در نظر گرفته شده نتیجه بخش نبوده است.هر چند بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران صنعت خودرو تاکید میکنند که سطح استاندارد خودروهای قدیمی که بیشتر محصولات تولیدی خودروسازان را تشکیل میدهد، دیگر قابلیت افزایش به سطوح بالاتر را ندارد؛ اما در جلسات شورای سیاستگذاری همچنان ارتقای کیفیت خودرو مورد تاکید قرار میگیرد. بر این اساس در آخرین جلسه حتی شرکتهای خودروساز داخلی موظف شدند تا مطابق برنامههای عملیاتی خودشان درخصوص افزایش استانداردهای ایمنی همچنین حفاظت سرنشینان خودرو و از سوی دیگر لحاظ کردن ایمنی عابرین، طرحها و برنامههای خود را برای تصویب به دبیرخانه این شورا ارسال کنند که کمی بلندپروازانه بهنظر میرسد. در هر صورت آنچه بسیاری از کارشناسان بر آن تاکید میکنند این است که ارتقای کیفیت محصولات فعلی خودروسازان در حرف و مصوبه نمیتواند محقق شود؛ بلکه کیفیت باید در زمره دغدغههای اصلی اعضای شورای سیاستگذاری خودرو قرار گیرد.
منبع:دنیای اقتصاد
انتهای پیام/