هوندا در چین تویوتا را جا گذاشت
فروش خودروسازان جهانی طی سال 2016 در چین افزایش یافت؛ زیرا مصرفکنندگان برای بهرهمندی از مشوقهای مالیاتی برای خرید خودرو هجوم آوردند.
به گزارش خودروکار، بهطور سنتی تویوتا در بازار چین پیشتاز بوده است، اما در سال 2016 این پیشتازی ازمیان رفت.
فروش هوندا در سال 2016 در بازار چین 24 درصد جهش کرد و به 25/ 1 میلیون دستگاه رسید. این در شرایطی است که تویوتا اعلام کرد فروش این خودروساز در چین با رشد 2/ 8 درصدی روبهرو شده است.
این خودروساز ژاپنی پیشبینی میکند در سال 2017 دستکم 2/ 1 میلیون دستگاه بهفروش خواهد رساند که نسبت به سال 2016 تغییر چندانی ندارد. فروش فورد در بازار چین با رشد 9/ 11 درصدی روبهرو شده و به 24/ 1 میلیون دستگاه رسیده است. با این وجود فروش این سه خودروساز کمتر از نیسان بود.
گفتنی است نیسان در سال 2016 موفق به فروش 35/ 1 میلیون دستگاه خودرو در بازار چین شد.
منبع:دنیای اقتصاد
انتهای پیام/