کد خبر: ۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
از تهران تا پاریس؛

فورسیا زودتر از ایرباس رسید

امروز نخستین قرارداد مشارکت قطعه سازان ایرانی با ششمین قطعه ساز دنیا به امضا می رسد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ کنسرسیوم کروز و اورند پیشرو، امروز در پاریس پای امضای قرارداد 30 میلیون یورویی با فورسیای فرانسوی می نشیند تا نخستین قرارداد مشارکت زنجیره تامین خودروسازان ایرانی در آستانه یکسالگی برجام به امضا برسد.

حمیدرضا صمدی، مدیرعامل شرکت اورند پیشرو، درباره جزییات این قرارداد به خودروکار گفت: «این قرارداد میان کنسرسیوم کروز و اورند پیشرو و فورسیا شکل گرفته است و قرار است در قالب آن قطعات اگزاست خودرو، کاتالیست ، خروجي اگزوز گرم و مسير اگزوز با تكنولوژي روز دنيا  به تولید خواهد رسید. سرمایه گذاری انجام شده در این قرارداد را حدود ٣٠ ميليون يورو برای تولید سیستم اگزاست 500 هزار دستگاه خودرو است.»

به گفته او بازار هدف تولیدات حاصل از این قرارداد در ابتدا خودروهای قرارداد جدید پژو و رنو و به دنبال آن کلیه خودروسازان کشور خواهد بود.

فورسیا را بیشتر بشناسید

فورسیا در سال 1997 تاسیس شد و تبدیل به یکی از مهره های اصلی صنعت خودروسازی شد. این شرکت در سه زمینه کسب و کار پیشتاز است و دارای مراکز متعدد در 34 کشور جهان و شریک ارجح بیشتر کمپانی های خودروسازی است که به برتری عملیاتی و تخصصی اهمیت بسیاری می دهند.

فورسیا، با داشتن 32000 کارمند و فروش حدود 4 میلیارد یورو در سال 1998، خود را به سرعت تبدیل به یکی از پیشگامان تولید صندلی های خودرو در اروپا کرد. این شرکت جای پای خود را در بازار سیستم اگزوز آمریکا با چیره شدن بر کمپانی آمریکایی AP Automotive System محکم کرد.

با داشتن 330 مرکز در 34 کشور دنیا که شامل 30 سازمان تحقیق و توسعه در سال 2015 می شود این شرکت اکنون در 3 زمینه کاری در دنیا پیشتاز است: صندلی خودرو، سیستم های داخلی و تکنولوژی کنترل آلایندگی. نزدیک به نصف این مراکز، مراکز تولیدی هستند.

مشتریان شرکت فورسیا شامل کمپانی هایی همچون فولکس واگن، پژو- سیتروئن، رنو- نیسان، فورد، جنرال موتورز، بی ام دبلیو، دایملر، فیات – کرایسلر، تویوتا، هیوندای، کیا و سایر شرکت هاست. سازمان مرکزی این شرکت در شهر نانتر فرانسه قرار دارد که درای 5500 تکنسین و مهندس است.

شریک تجاری فورسیا شرکتی به نام NHK Spring است. این یک کمپانی ژاپنی است که به مدت 10 سال است که با فورسیا در زمینه صندلی های خودرو همکاری بسیار موفقی داشته است. این دو شرکت تصمیم گرفتند تا توسط یک رویکرد جهانی با شرکت رنو – نیسان سرمایه گذاری مشترک انجام دهند. 

هدف اصلی این شرکت در آسیا و به ویژه در کره جنوبی در حال حاضر توسعه سیستم های کنترل آلایندگی است.

فورسیا در سال 2015 به میزان کل فروش 20.69 میلیارد دلار یعنی بیشتر از 9.9 درصد، +5.2 درصد بیشتر از رشد جهانی تولیدات خودو (+1.5 درصد) دست پیدا کرد. درآمد خالص این شرکت در همین سال 370 میلیون یورو برآورد شده است.

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار