وی با بیان اینکه این بخش از خودرو تاکنون به صورت Black ops مانده و هیچ اشرافی در ایران روی آن وجود ندارد، ادامه داد: دانش فنی این بخش از خودرو کاملا متعلق به خارج از کشور است و به همین دلیل ما پروژهای را آغاز کردیم که با کمک خودروسازان بتوانیم، ECU خودرو را تولید داخلی کنیم.
مدیر توسعه صنایع نوین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: در حال حاضر مصوبات این پروژه گرفته شده و شرکت موردنظر نیز تاسیس شده است و قرار است که فاز اجرایی پروژه از سال آینده آغاز شود.
فیروزمنش با اشاره به پروژه ایجاد آزمایشگاه مرجع قدرت و ضد انفجار در ایران برای محصولات الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر چنین آزمایشگاهی در ایران وجود ندارد و برای تست قطعات الکترونیکی خود از لحاظ مقاومت در برابر گرما، حرارت، فشار برق و ... مجبوریم که آنها را به آزمایشگاههای مرجع خارج از کشور بفرستیم.
وی با بیان اینکه ارسال این قطعات به خارج و آزمایش آنها هزینههای سنگینی دارد، تصریح کرد: این آزمایشگاه در حال حاضر در خاورمیانه هم وجود ندارد و اگر ما بتوانیم آن را تاسیس کنیم، کشورهای منطقه نیز میتوانند قطعات خود را برای تست به ایران بفرستند و این کار برای آنها نیز منفعت دارد.
به گفته مدیر توسعه صنایع نوین ایدرو، این پروژه نیز مصوبات اولیه را گرفته و در انتظار تصویب هیات عامل ایدرو است.
فیروزمنش با اشاره به پروژههای پیشین این حوزه که به بهرهبرداری رسیده است، خاطرنشان کرد: روبات سورنا که سال گذشته رونمایی شد از ابتدا تا انتها با حمایت ایدرو ساخته شده بود و هرچند که ممکن است از لحاظ صنعتی دستاورد سرمایهگذاری خاصی به حساب نیاید، اما تک تکت ماژولهایی که در آن تولید شده قابل سرمایهگذاری و بهرهبرداری است.
وی این پروژه را به سفر انسان به کره ماه تشبیه کرد و گفت: درست است که سفر به کره ماه تنها یک هزینه به شمار میآمد اما از طریق همین سفر بود که سیستمهای مخابراتی و ماهوارهای تا حد زیادی توسعه پیدا کرد.
مدیر توسعه صنایع نوین ایدرو به تولید دستگاه همودیالیز توسط ایدرو و بخش خصوصی نیز اشاره و اظهار کرد: این دستگاهها در مرحله واگذاری است و تعداد زیادی از آنها در حال حاضر در بیمارستانها به ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) در حال استفاده است.
منبع:ایسنا
انتهای پیام