کد خبر: ۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد :

تاكيد معظمي بر توسعه صنعت خودرو براي اشتغال جوانان تحصيل كرده كشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امشب در گفت و گوی ویژه خبری در مورد قرارداد جدید با فرانسویها بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش خودروکار به نقل از اداره اطلاع رسانی ایدرو، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این پرسش که چرا به سراغ فرانسوی ها رفتید گفت: اصلا بحث این نیست که چه کشوری ، ما باید به سمت استفاده از برندهایی برویم که دارای مزیت هایی هستند که به نفع مردم جامعه باشد

معظمی گفت: بررسی ها و مطالعات بازار نشان می دهد که خواست بیشتر مردم تولید اتومبیل های باکیفیت و با قیمت منطقی و ارزان بر اساس قدرت خرید مردم است، کار تحقیقات بازار صورت گرفته و نتیجه اش این است که خودرویی تولید کنیم که مردم راضی باشند.

وی افزود: ما هیچ محدودیتی برای خودرسازان داخلی برای مشارکت با خودروسازان جهان نداریم و وزارت صنعت معدن و تجارت هم این موضوع را ابلاغ کرده است.

بنابراین خودوسازان ما می توانند با هر کدام از این خودروسازان که در چارچوب قوانین ما هستند(بحث های رفاهی ، محیط زیست و نوع خدماتی که ارائه می کنند) قرارداد ببندند، کما اینکه الان یکی از خودروسازای داخلی با آلمانیها در حال مذاکرده است، تقریبا در مراحل نهایی هستند و در آینده قرارداد خواهند بست.

وی ادامه داد: در صنعت خودرو ۱۲۰۰ قطعه ساز داریم ، این همه جوان تحصیل کرده داریم ، برای اینها بازار می خواهیم.
در بخش قطعه سازی ما ۵۰۰ هزار نفر شاغل داریم بنابراین محدودیت هایی قرارداده شده که منجر به فعال شدن صنعت قطعه سازی و صنایع کوچک وابسته به صنعت خودرو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار