به گزارش خبرنگار خودروکار، تفاهم نامه ای که رنو و ایدرو با یکدیگر امضا کردند، این امکان را به خودروساز فرانسوی می دهد تا روش های خود را در تولید،فروش و خدمات پس از فروش پیاده کرده و به نوعی رقیب دو غول صنعت خودرو کشور شود.
این در شرایطی است که پژو با توجه به انعقاد قرارداد با ایران خودرو، از زمستان امسال اولین محصول جدید خود را راهی بازار کشور خواهد کرد. با این حساب، رقابتی جدی میان این دو خودروساز فرانسوی در ایران شکل خواهد گرفت، رقابتی که اگر در مسیری مناسب هدایت شود، در نهایت به نفع مشتریان ایرانی تمام خواهد شد.
با توجه اینکه رنو قصد دارد تیراژ محصولات خود را در ایران به 500 هزار دستگاه برساند، این موضوع زنگ خطری بزرگ برای پژو به شمار می رود، زیرا می تواند به سلطانی این شرکت در بازار خودرو کشور پایان دهد.
پژو سال هاست در خودروسازی و بازار ایران حضور دارد و تا پیش از تحریم ها حدود نیم میلیون خودرو در کشور تولید می کرد و در قرارداد فعلی خود نیز قصد دارد تیراژ محصولات جدید در ایران را به 200 هزار دستگاه برساند. هرچند هنوز هم محصولاتی مانند 405 و پارس و 206 با برند پژو در بازار ایران عرضه می شود، اما اولا این خودروها رفته رفته باید با بازار کشور وداع کنند و دوما تیراژ رنوهای جدید بیش از پژوهای جدید خواهد بود.
با این حساب، رنو از همین حالا برای هموطن اش خط و نشان کشیده و قصد دارد در آینده ای نه چندان دور، به خودروساز خارجی اول در بازار ایران تبدیل شود.
انتهای پیام/