کد خبر: ۶۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

مذاکره پورشه با خرده‌فروشان چینی

پورشه با نمایندگی‌های چینی مذاکره می‌کند تا مسیر روابط با آنها را هموارتر کند زیرا فروش ضعیف‌تر خودروهای الکتریکی، صنعت خودرو را مجبور می‌کند در مورد انتقال خودروهای موتور احتراقی تجدید‌نظر کند.
به گزارش خودروکار -  این خودروساز آلمانی در حال مذاکره با خرده‌فروشان چینی خود است که چگونه راهبردهای تجاری و خدمات مشتریان را با تغییرات بازار تطبیق دهند. پورشه جزئیاتی در مورد مسیر جدید ارائه نکرد، اما گفت که هر دو طرف قصد همکاری بیشتر با هم را دارند.


پورشه و دیگر خودروسازان غربی شاهد کاهش سهم خود از بازار خودروهای برقی چین بوده‌اند، زیرا رقبای محلی عرضه‌ را افزایش داده و جایگاه بیشتری را به دست آورده‌اند. با توجه به مشکلات اقتصادی چین، مانند بحران املاک و مستغلات، تقاضای کلی برای خودروهای الکتریکی تضعیف شده و کاهش قیمت را در پی داشته است. 

رسانه‌های چینی گزارش دادند که برخی از نمایندگی‌های پورشه در چین اکنون برای فروش خودروهای برقی با زیان درخواست غرامت می‌کنند و همچنین به اهداف فروش امسال اعتراض کرده‌اند. سال گذشته، چین تقریبا یک‌چهارم از کل تحویل‌های پورشه را به خود اختصاص داد. 

 از بلومبرگ، تحویل‌های پورشه در بازار چین ۱۵درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد و فروش آن نیز با کاهش ۲۴درصدی در سه ماه اول مواجه شد.
برچسب ها: پورشه
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار