کد خبر : ۶۰۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا با بیان اینکه متاسفانه هنوز "استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجباری نیست" گفت: تنها راه اثبات این موضوع که آیا ورقه استفاده شده در بدنه خودروها ایمنی لازم و کافی را دارند یا نه، راه‌اندازی مرکز آزمون تصادفات است.
به گزارش خودروکار - سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تاثیر افزایش جرایم رانندگی بر کاهش تصادفات اظهار کرد: پلیس تلاش دارد تا با اجرای قوانین جدید(افزایش مبلغ جرایم رانندگی) عامل انسانی را در تصادفات مدیریت کند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم چرا که علت 60 درصد از تصادفات بی‌احتیاطی‌های عامل انسانی است.

وی با بیان اینکه البته این مهم باعث نمی شود که سایر حوزه‌ها بخواهند مسئولیت خود را در زمینه کاهش تصادف فراموش کنند، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار ویژه پلیس برای امر کاهش فوتی های تصادفات قرار دارد بحث "ایمنی خودرو به ویژه استحکام بدنه خودرو" است.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: به تازگی سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که اگر ثابت شود ورقه‌ای که خودروسازان برای ساخت بدنه و دیگر نقاط خودروها به کار می‌گیرند، استاندارد مورد نیاز ندارد از تولید و شماره گذاری آن جلوگیری می‌کنیم.


سردار حسینی با بیان اینکه متاسفانه هنوز "استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجباری نیست"، متذکر شد: تنها راه اثبات این موضوع که آیا ورقه استفاده شده در بدنه خودروها ایمنی لازم و کافی را دارند یا خیر، راه‌اندازی مرکز آزمون تصادفات است که ان‌شاءالله تا شهریور ماه 1403 این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به الزامی بودن استانداردهای 85 گانه خودروها یادآور شد: استانداردهای 85 گانه بیشتر بر زیبایی و آپشن‌های خودروهای تولید داخل تمرکز دارد؛ هر چند که کمربند ایمنی، کیسه هوا و نوع ترمز هم از استانداردهای 85 گانه خودرو به حساب می‌آید اما موارد مهمتری مانند "استحکام بدنه خودرو" در این استانداردها دیده نشده است!
برچسب ها: پلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران