کد خبر: ۵۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵

افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد

رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد، گفت: بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانونمند هستند.
به گزارش خودروکار -  حسن مومنی رییس پلیس راه کشور در آیین آغاز سراسری پویش چشم به راهیم با بیان اینکه اگر فرهنگ سازی کنیم می توانیم در کاهش تصادفات تاثیرگذار باشیم، اظهار کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی چهار عامل بروز تصادفات است.

وی با بیان اینکه ایمن ترین راههای ما آزادراه‌هاست، افزود: این درحالی است که تعداد فوتی ها در این آزادراه ها بالاست، چراکه سرعت حرکت زیاد است.

رییس پلیس راه کشور گفت: اگر بتوانیم موارد ذکر شده را کنترل کنیم، قطعا می توانیم برای سال آینده روزنه خوبی را برای کاهش تصادفات رانندگی داشته باشم.

وی تاکید کرد: در نوروز گذشته 1217 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. آمار پزشکی قانونی برای 11 ماه امسال حاکی از تلفات جانی حدود 18 هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگی است.

وی بیان کرد: تمرکز پلیس روی 30 کیلومتری شهرهاست؛ چراکه اگر پایان سفر باشد خستگی بیشتر است و هم اینکه در‌30 کیلومتری شهرها تراکم جمعیت بیشتر است.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه بیش از 90 درصد رانندگان قانونمند رانندگی می کنند، اضافه کرد:  در رانندگی کوچک ترین اشتباه می تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود. بنابراین با رانندگان حادثه ساز برخورد شده و از سفر آنها در ایام نوروز جلوگیری به عمل می آوریم.

مومنی در ادامه با بیان اینکه مبلغ جریمه‌های رانندگی بازدارنده نیست، گفت: از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم پیگیری های لازم را در این رابطه داشته باشد. افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به مباحث مربوط به معیشت مردم ندارد.
برچسب ها: پلیس
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار