کد خبر : ۵۹۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
رصد پنجمین نمایشگاه خودرو تهران نشان می داد که در سایه بی مهری مسئولین مربوطه و عدم حضور برخی از شرکتهای تولیدکننده داخلی، این نمایشگاه تبدیل به نمایشگاه خودروهای چینی شده بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، حامد کارگر سامانی، کارشناس خودرو و بازار سرمایه در بازدید از پنجمین نمایشگاه خودرو تهران گفت: امسال با انصراف برخی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو داخلی و حضور پر رنگ چینی ها، این نمایشگاه بیشتر به اکسپو خودرو چین تبدیل شده بود و این جای تاسف و البته تامل بسیار دارد.


وی با اشاره به کوتاهی مسئولین مربوطه در وزارت صمت و همچنین برخی از شرکتهای تولیدکننده خودرو در کشور گفت: از یک سو عدم حضور برخی از تولیدکنندگان قدیمی خودرو از جمله سایپا، پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل و ... و از سوی دیگر ذوق زدگی مسئولین وزارت صمت در افتتاحیه و بازدید از این نمایشگاه که بسشتر دست آوردهای چسن در حوزه خودرو را به نمایش گذاشته بود جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه حتی ایران خودرو هم که حضور داشت بیشتر بر روی خودروهای مونتاژی و وارداتی چینی خود تمرکز کرده بود و این بسیار جای تاسف و نگرانی دارد.

کارگر سامانی با اشاره به عدم حضور قطعه سازان بزرگ در نمایشگاه خودرو امسال گفت: کشورمان قطعه سازان بزرگ و با کیفیتی دارد که بعضا با شرکتهای بزرگ خودروسازی در جهان همکاری دارند و نبود این شرکتها در این نمایشگاه و در کنار آن نمایش تمام عیار خودروهای چینی، چیزی جز تاسف برای فعالان صنعت خودرو که از این نمایشگاه بازدید می کردند نداشت.

وی همچنین به عدم توازن لازم در‌ عرضه پر تعداد خودروهای چینی در بازار ایران اشاره و خاطر نشان کرد: سوال اصلی اینجاست که وقتی این تعداد خودروی جدید و متنوع در بازار آنهم با تیراژ پایین وارد و یا مونتاژ می شود، چه کسی قرار است خدمات پس از فروش و قطعات یدکی آن را تامین و در بازار توزیع کند؟ نکته مهم این است که همیشه تنوع زیاد قابلیت و مزیت نیست و این مهم می تواند به چالش بزرگ و جدید صنعت و بازار خودرو کشور تبدیل شود.

این کارشناس خودرو و بازار سرمایه ضمن انتقاد از سیاست های وزارت صمت در قبال توجه جدی به خودروسازی و قطعه سازی کشور گفت: وزارت صمت قبل از هر چیز وظیفه توجه و حمایت از تولیدکنندگان فعال در صنعت خودرو را بر عهده دارد و نباید شرایط را به سمت قبضه کردن بازار خودرو کشور ‌به دست ففط چینی ها را فراهم کند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران