کد خبر : ۵۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
برای سال ۲۰۲۳ بی‌وای‌دی اولین برند فروش خودرو در چین شد و از فولکس‌واگن به عنوان پرفروش‌ترین برند پیشی گرفت.
به گزارش خودروکار -  بر اساس داده‌های مرکز تحقیقات و فناوری خودروی چین، بی‌وای‌دی در سال گذشته ۲.۴میلیون ثبت‌نام بیمه خودروی داخلی جدید را افزایش داد که سهم بازار سراسر کشور را ۱۱درصد به خود اختصاص داد که ۳.۲واحد درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

رشد بسیار سریع خودروساز چینی نشان‌دهنده پیشروی گسترده‌تر برندهای خودروسازی چینی در توسعه خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه و پیشرفته است که به‌سرعت مقبولیت بین‌المللی را به دست می‌آورند.

بی‌وای‌دی در اوایل سال گذشته فولکس‌واگن را به عنوان پرفروش‌ترین برند خودروی چین به‌صورت فصلی پشت‌سر گذاشته بود، اما داده‌های بعدی نشان می‌دهد که اکنون این وضعیت در کل سال برقرار است. 

فولکس‌واگن حداقل از سال ۲۰۰۸، پرفروش‌ترین برند چین بود.طبق گزارش بلومبرگ، در میان پنج برند برتر دیگر، تویوتا موتور و هوندا موتور هر دو شاهد کاهش سهم بازار و حجم فروش خود بودند.

 تغییر در رتبه‌بندی‌ها نوید خوبی برای بی‌وای‌دی و دیگر خودروسازان چینی است که در سال ۲۰۲۴ با رشد کلی فروش خودروهای برقی و هیبریدی در این کشور انتظار می‌رود با ۲۵درصد افزایش به ۱۱میلیون دستگاه برسد.

بر اساس گزارش گلوبال دیتا، فروش جهانی بی‌وای‌دی به بیش از سه میلیون رسید و این شرکت را برای اولین‌بار در رده‌بندی ۱۰رتبه برتر فروش جهانی خودرو قرار داد.

 فروش فقط خودروهای برقی  در سه‌ماهه چهارم برای اولین بار پیشی گرفتن بی‌وای‌دی از تسلا به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده در سطح جهان کافی بود.


برچسب ها: بی‌وای‌دی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران