کد خبر : ۵۹۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
واردات یا تولید خودروهای برقی، اگر‌چه هنوز به طور جدی کلید نخورده اما اکنون به عنوان حلال تمام مشکلات شناخته شده است؛ به‌طوری‌که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست‌، خودروهای برقی را حلال مشکلات آلودگی هوا خوانده، حال آنکه وزیر صمت و بسیاری دیگر از مسوولان صنعتی تحقق آرزوی برقی‌ها را حلال مشکلات صنعت خودروی کشور می‌دانند.
به گزارش خودروکار - حالا کاهش مصرف سوخت (بنزین‌) را هم باید به لیست مشکل‌گشای برقی‌ها افزود.

در این زمینه عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت عنوان کرده که واردات خودرو‌های برقی با توجه به مصرف روزانه ۱۲۰میلیون لیتر بنزین و با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت ضروری است.

 رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به اینکه دولت به بهینه‌سازی مصرف سوخت در لایحه بودجه توجه ویژه‌ای نکرده است، اظهار کرده که اگرچه بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از موارد بسیار مهم در برنامه هفتم توسعه کشور به شمار می‌آید و طبق این برنامه باید سالانه رقم بالایی از این طریق عایدی نصیب کشور خواهد شد و می‌توان این مبلغ را در گسترش زیرساخت‌های نفتی و گازی سرمایه‌گذاری کرد، اما دولت در لایحه بودجه، توجه ویژه‌ای به این مهم نکرده؛ با این وجود ما در زمان بررسی لایحه در صحن علنی به موضوع مهم بهینه‌سازی ورود خواهیم کرد.

 نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واردات خودرو‌های برقی با توجه به مصرف روزانه ۱۲۰میلیون لیتر بنزین و کمبود این محصول در کشور و با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت ضروری است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش بازدهی بخاری‌های خانگی و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر موضوعاتی است که قوانین متعدد برای آنها به تصویب رسیده، افزود: با این وجود دولت باید اجرای این قوانین را جدی بگیرد. البته برای کاهش ناترازی در کوتاه‌مدت نمی‌توان کاری جز صرفه‌جویی انجام داد، اما در میان‌مدت باید از مسیر بهینه‌سازی مصرف سوخت و تعویض دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی ناترازی را کاهش داد.
برچسب ها: خودرو‌های برقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران