کد خبر : ۵۹۰۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
شهردار تهران خبر داد
شهردار تهران از هدف گذاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت ریزی تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش خودروکار -  علیرضا زاکانی در آیین افتتاحیه پل مکانیزه B9 در قالب پویش شنبه امید و افتخار گفت: ما حرکت اساسی را در جهت تحول در زیرساخت‌های اساسی، رفاه و آسایش برای مردم و گشایش در زندگی آنها هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری دوره ششم این اراده را دارد که به اهداف خود برسد، اظهار کرد: امسال بودجه ما در بخش فنی و عمرانی سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و در متمم بودجه که در حال بررسی در شوراست، این بودجه هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و رشد فوق‌العاده بالایی در متمم بودجه نسبت به اصل بودجه عمرانی پیشنهاد شد.

وجود ۱۱۰ میلیون مترمربع معبر در تهران

شهردار تهران با اشاره به وجود ۱۱۰ میلیون مترمربع در تهران، گفت: اگر سالیانه ۱۰ درصد معادل ۱۱ میلیون تن آسفالت‌ریزی صورت بگیرد، باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شود. میانگین سالهای قبل ۵۰۳ هزار تن بوده و این یعنی هر ۳۵ سال یکبار شهر ما می‌تواند آسفالت شود که صدمه آن را مردم می‌بینند. البته آمار آسفالت سالیانه ۱۳۰ هزار تن نیز به ثبت رسیده است.

هدف‌گذاری ما یک توزیع میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت تا پایان سال است

به گفته زاکانی، دو ماه دیگر تا پایان سال فرصت داریم و هدف‌گذاری ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت است. برای این پیش‌بینی از یک سال و نیم قبل ساخت دو کارخانه آسفالت بدون آلایندگی را پیش‌بینی کردیم که آلایندگی یکی از این کارخانه‌ها معادل آلودگی یک اتوبوس است و ۹۲۰ بک‌فیلتر دارد که حتی با استانداردهای کنونی نیز فاصله معناداری دارد.از کارخانه ها که یک مورد از آنها فعال نبود و از مدار خارج شد، مابقی بازسازی شدند.

معابر درجه یک، دو و سه بررسی و نقشه معابر تهران تهیه شد

شهردار تهران با بیان اینکه معابر درجه یک، دو و سه بررسی و نقشه معابر تهیه شد، تأکید کرد: اولویت‌بندی معابر بر همین اساس صورت گرفت و یک سوم آسفالت‌ریزی به بزرگراه‌ها، دو سوم به معابر درجه دو و سه اختصاص یافت. امروز اعلام می‌کنیم که کار خود را انجام داده‌ایم و در پایان سال از میزان پیش بینی شده عبور خواهیم کرد. این میزان در سالهای آینده نیز نباید کاهش پیدا کند. به طوری که از امروز مشخص شده که سال بعد کدامیک از معابر آسفالت خواهند شد.

هیچ طرحی در شهر نداریم که به نام شهیدی مزین نشده باشد و یا نشود

وی با بیان اینکه شهرداری آسفالت را با کیفیت ویژه تولید می‌کند، افزود: ما برای همه برنامه‌های شهر همین مسیر را دنبال می‌کنیم؛ درباره شاخص‌های خدمت طی این دو سال و چهار ماه توانسته‌ایم رکورد زنی کنیم که این مایه افتخار است و البته جزییات آن به اطلاع شهروندان از طرق مختلف خواهد رسید. هیچ طرحی در شهر نداریم که به نام شهیدی مزین نشده باشد و یا نشود. ما در این زمینه دغدغه‌ داریم؛ چراکه معتقدیم هرچه داریم از شهداست.

زاکانی با اشاره به اقدام سازمان بهشت زهرا (س) در خصوص مناسب‌سازی گلزار شهدا عنوان کرد: سالهای قبل طرحی پیش‌بینی شده بود که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار نگرفت. در ۵ تا ۶ ماه در این دوره گزارش تحقیقی برای این طرح آماده و تصویب شد. بر این اساس مقرر شد از نقطه‌ای کوچک هدف‌گذاری کنیم و مقام معظم رهبری نیز در بازدید خود از گلزار شهدا تأیید کردند که این طرح اتفاق خوبی است.

به گفته زاکانی، قرار شد کل گلزار شهدا طی دو سال و بر اساس طرح جامعی مناسب‌سازی شود.گلزار شهدا با ۳۴ هزار شهید به یک قطب و امکان گسترده تبدیل خواهد شد که در کشور بی‌نظیر خواهد بود؛ علاوه بر این طرح دیگری برای ۵۸۰ هکتار موجود در بهشت زهرا(س) پیش‌بینی شده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: بهتر بود نام این طرح از B۹ به نامی فارسی تغییر کند؛ اما به هر شکل این پروژه از طرح‌های مورد نیاز منطقه بود و اجرای آن از تصادفات خواهد کاست.

وی افزود: بنده در شورای چهارم این پیشنهاد و طرح را مطرح کردم که ساکنان این منطقه برای تردد به سمت تجریش باید از مترو استفاده کنند و متروی اقدسیه تا پل ادامه پیدا کند. امیدواریم این طرح دنبال شود و به نتیجه برسد.
برچسب ها: شهردار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران