کد خبر : ۵۶۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
واردات خودروهای کارکرده پس از فراز و نشیب بسیار در انتظار تایید رئیس مجلس شورای اسلامی است. سخنگوی دولت اعلام کرده است که پس از تایید مجلس واردات خودروهای کارکرده آغاز می‌شود.
به گزارش خودروکار -  سخنگوی دولت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بعد از دریافت نامه تغییر نظر مجلس، واردات خودروهای کارکرده را آغاز خواهد کرد.

جهرمی ادامه داد: با ارسال نامه مکتوب رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه واردات خودرو لازم الاعتبار شده و در مرحله اول خودروهای کارکرده مناطق آزاد، وارد کشور می‌شود.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: رئیس مجلس در ابتدا طی نامه ای به دولت اعلام کرد که واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد خلاف قانون است که خوشبختانه در گفتگوی تلویزیونی رئیس مجلس نظر خود را تغییر دادند.

ما منتظر ارسال نظر مکتوب رئیس مجلس هستیم تا آیین نامه واردات خودرو از مناطق آزاد را اجرایی کنیم.

واردات خودروهای کارکرده قیمت کارخانه را می‌شکند؟
لطف‌ا… سیاهکلی، نماینده و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: واردات خودروهای کارکرده و دست دوم کار خوبی است. چراکه درحال حاضر ناترازی عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور وجود دارد. واردات این نوع از خودروها می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند و قیمت خودرو در بازار را به تعادل برساند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که خودروهای خارجی از کیفیت بهتری نسبت به خودروهای داخلی بهره‌مند هستند و همین عامل باعث افزایش رضایت مردم می‌شود.

او افزود: علاوه بر تنظیم بازار، اجرای طرح واردات خودروهای کارکرده خودروسازان داخلی را به کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولاتشان سوق دهد. علاوه بر آن، یکی دیگر از مزیت‌های واردات خودرو این است که التهاب بازارهای دیگر را کاهش و نقدینگی موجود در کشور را کم می‌کند.

این نماینده مجلس توضیح داد: کمیسیون صنایع و مجلس پیش از این نیز طرح واردات خودروهای کارکرده را با جدیت دنبال می‌کرد. اما در قانون بودجه با مخالفت مجمع تشخیص مواجه شد. هم‌اکنون نیز که با طرح دوفوریتی به مجلس بازگشته است با جدیت در حال اجراست.
تجارت‌نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران