کد خبر : ۵۶۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
در حالی مدتی است با افزایش تولید شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم که مدیرعامل ایران‌خودرو هم پس از معاون وزیر صمت مشکل ارز را بهانه‌ای برای کاهش تولید اعلام کرد، مسئله‌ای که از آن بهانه‌ای برای رشد قیمت هم برداشت می‌شود.
به گزارش خودروکار - مشکل تأمین ارز برای صنعت خودرو روز گذشته با انتشار نامه منوچهر منطقی به سازمان توسعه تجارت رونمایی شد و منطقی در این نامه ضمن هشدار در مورد توقف قریب‌الوقوع خطوط تولید خودروسازان؛ خواستار لغو محدودیت سیستمی تخصیص ارز برای صنعت خودرو شد.

البته پس از انتشار این نامه، شب گذشته منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام کرده است که "مسائل مرتبط با تأمین ارز صنایع خودرو و قطعه‌سازی کشور مرتفع شد".

وی با اشاره به نامه‌نگاری ماه گذشته خود برای تأمین ارز صنایع خودرو و قطعه‌سازی، تأکید کرده است: تعاملاتی ازاین‌دست در وزارت صمت در سال رشد تولید طبیعی است و همواره تلاش می‌شود با پیش‌بینی مشکلات احتمالی، مدیریت بهینه در جهت رفع آن‌ها انجام شود.



این در حالی است که امروز نامه دیگری درباره موضوع تأمین ارز خودروسازان این بار توسط عظیمی مدیرعامل ایران‌خودرو منتشر شد که مربوط به 17 اردیبهشت 1402 است.

مدیرعامل ایران‌خودرو در این نامه به نیازی سرپرست وزارت صمت اعلام کرد، "این واحد تولیدی به‌دلیل کمبود ارز مجبور به توقف تولید خواهد بود و حتی با این‌روند چالش تولید خودرو در سال 1402 جدی و احتمال تأخیر در تحویل خودروها به مشتریان بدیهی است."

در حالی خودروسازان مدعی مشکل تأمین ارز برای این صنعت هستند که اعلام حل شدن این موضوع در مدت کوتاه، ابهاماتی را درباره صحت و سقم این ادعا ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه آیا صنعت خودرو واقعاً مشکل تأمین ارز دارد یا با توجه به کاهش اخیر قیمت خودرو در بازار با توجه به رشد تولید، بهانه جدیدی برای کاهش تولید و رشد مجدد قیمت‌ها در کارخانه و بازار مطرح است.
برچسب ها: افزایش قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران