کد خبر : ۵۶۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که این کمیسیون پیشنهادی مبنی بر ایجاد خط ویژه موتورسیکلت‌ها نداشته و این پیشنهاد را یک عضو شورا ارائه داده که باید کار کارشناسی درباره آن انجام شود.
به گزارش خودروکار -  به نقل از ایسنا،جعفر تشکری هاشمی، در مورد وضعیت ساماندهی موتورسیکلت‌های پایتخت گفت: معمولاً موتورسیکلت‌های تردد کننده در شهر تهران هنجار و قوانین را رعایت نکرده و به شکل نامناسبی از موتورسیکلت استفاده می‌شود، بگونه‌ای که بی انضباطی و هنجارشکنی در این بخش نگران کننده است.

وی با بیان اینکه اصل داشتن موتورسیکلت برای تردد و کسب و کار پذیرفته شده است اما باید از این وسیله درست استفاده کرد، اظهار کرد: نقش موتورسیکلت‌ها در آلودگی صوتی و هوای تهران بالا است و باید پلیس با همکاری دستگاه های مختلف در راستای انضباط بخشی آنها اقداماتی را انجام دهد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در سال‌جاری کار ویژه ای برای توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی در تهران در بودجه ۱۴۰۲ انجام دادیم، توضیح داد: در بودجه سال‌جاری مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای مسئله موتورسیکلت در نظر گرفته شد که امیدواریم با همت شهرداری تهران شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: این ۷۰۰ میلیارد تومان در مسئله ارائه تسهیلات به موتورسیکلت‌داران هزینه خواهد شد تا پشتیانی مالی برای خرید موتورسیکلت برقی را داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که سرانجام ایجاد خط ویژه تردد موتورسیکلت‌ها در تهران چه شد؟گفت: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، پیشنهادی مبنی بر ایجاد خط ویژه موتورسیکلت‌ها نداشته چراکه معتقدیم ایجاد خط ویژه برای موتورسوارها نه تنها مشکل را حل نمی کند؛ بلکه بر شدت مشکلات نیز اضافه خواهد کرد البته ایجاد این خط پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر بوده است و باید کار کارشناسی در این خصوص انجام شود.
برچسب ها: شورای شهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران