کد خبر : ۵۵۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: برنامه وزارت صمت تحول خودروسازان مونتاژکار است. در برنامه مدون این خودروسازان باید به سمت توسعه محصولات حرکت کنند تا بتوانند با طراحی و تولید خودروهای خود، به معنای واقعی خودروساز شناخته شوند.
به گزارش خودروکار - وزارت صمت اعلام کرد:ارتباط دادن کاهش تعرفه واردات خودرو به ضرر خودروسازان داخلی ذکر چند نکته حائز اهمیت است.

۱. خودروسازان بزرگ داخلی قطعات خودرو را از تولیدکنندگان داخلی تهیه می کنند و در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

۲. آنچه که نویسنده این گزارش نسبت به آن ابراز نگرانی کرده، در حقیقت نگرانی از حرکت مونتاژکاران به سمت تولید خودرو است، زیرا مطابق تعرفه های مشخص شده و به‌طور مشخص فصل ۹۸، به هر میزانی که تولید قطعات خودروهای مونتاژی در داخل کشور افزایش یابد، تعرفه واردات بقیه قطعات نیز کاهش می یابد. بنابراین اگر مونتاژکاران ما -که در این گزارش خودروساز عنوان شده اند- سطح دانش فنی و سطح ساخت داخل را افزایش دهند، تعرفه واردات قطعات نیز برای آنها کاهش می یابد.

۳. تولید قطعات در داخل کشور و پرهیز خودروسازان از واردات نه فقط سبب بهره بردن آنها از تخفیف تعرفه ای در واردات سایر قطعات می شود، بلکه موجب رونق تولید در کشور و اشتغال‌زایی نیز خواهد شد. اینکه با نگارش چنین گزارش هایی در قالب دلسوزی برای خودروسازان بخواهیم شرایط واردات را تسهیل کنیم و کشور را در شرایط یک وارد کننده صرف نگه داریم، امری ناپسند و حرکت خلاف منافع ملی محسوب می شود.

۴. واردات همه قطعات خودروهای مونتاژی سبب شده تا این خودروها با قیمتی حدود ۳۰ درصد گران‌تر از قیمت جهانی به دست مصرف کننده داخلی برسد، بنابراین تولید داخل قطعات و به دنبال آن کاهش تعرفه واردات مطابق قانون، سبب می شود تا قیمت این خودروها کاهش یابد و خودروی ارزانتری به دست مصرف کننده نهایی برسد.

۵. برنامه وزارت صمت تحول خودروسازان مونتاژکار است. در برنامه مدون این خودروسازان باید به سمت توسعه محصولات حرکت کنند تا بتوانند با طراحی و تولید خودروهای خود، به معنای واقعی خودروساز شناخته شوند.

 
 

برچسب ها: خودرو مونتازی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران