کد خبر : ۵۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
سخنگوی وزارت صمت جزئیاتی از آخرین مراحل واردات خودرو را اعلام و گفت: شرکتها در حال بارگزاری مدارک روی سامانه هستند و پس از آن مرحله تامین اعتبار و قیمت گذاری در بورس کالا را خواهیم داشت.
به گزارش خودروکار، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در مورد آخرین جزئیات روند واردات خودرو می گوید: درحال حاضر روند ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شده و وارد کنندگان براساس ضوابط در حال بارگذاری مدارک خود در سامانه هستند.

وی در خصوص مراحل ثبت سفارش و ورود خودروهای وارداتی به کشور، گفت: بعد از آنکه شرکت وارد کننده مجوز ثبت سفارش را از وزارت صنت و بخشهای مربوطه از جمله سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد دریافت می کند باید مدارک را در سامانه بارگذاری کنند.

قالیباف ادامه داد: بعد از بارگذاری، مرحله تخصیص اعتبار باید انجام شود به نحوی که خودروها با طی کردن این مرحله وارد تابلوی بورس کالا می شوند. در بورس کالا قیمت پایه ای برای خودروها در نظر گرفته شده و در نهایت خودرو به فروش می رسد.

وی در خصوص سود و تعرفه واردات نیز افزود: مسلماً خودرو بیش از قیمت پایه در بورس کالا فروخته می شود که بخشی از سود به خزانه دولت واریز و بخشی دیگر در اختیار واردکننده قرار می گیرد.

قالیباف درخصوص زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار کشور، گفت: طی کردن این مراحل زمان بر است هرچه این مراحل با سرعت انجام شود روند ورود خودروها به بازار با سرعت بیشتری همراه خواهد شد عملاً نمی توانیم تاریخ دقیقی اعلام کنیم اما وارد کنندگان در حال حاضر مشغول بارگذاری اطلاعات و طی کردن مراحل لازم هستند.

در حال حاضر با بروز رسانی اطلاعات، 12 واردکننده شامل شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا - سیتروئن، تجارت بین‌الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا،  بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو شرایط لازم برای واردات خودرو را بر اساس آئین‌نامه احصا کرده‌اند و مشغول طی مراحل واردات برای فروش خودروها در بورس کالا هستند.


منبع: تسنیم

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران