کد خبر : ۵۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
به زودی
رنو در آستانه معرفی یک خودروی مفهومی جدید است که قرار است از سوخت هیدروژن احتراقی استفاده کند.

به گزارش خودروکار، رنو این خودروساز فرانسوی اعلام کرده که رونمایی از خودروی مفهومی در ChangeNOW ۲۰۲۲ خواهد بود. اولین بار در فوریه و در کنفرانس نتایج مالی گروه رنو در سال ۲۰۲۱ خبر تولید این خودرو مفهومی اعلام شد.

اولین اعلامیه چند ماه پیش همراه با یک تیزر از قسمت جلویی این خودرو مفهومی منتشر شد؛ اکنون، این شرکت تیزر دیگری را منتشر کرده، البته بسیار اطلاعات کمی ارائه شده است. تصویر جدید نشان نورپردازی شده رنو را در کنار شیشه‌های این کانسپت نشان می‌دهد.

باید به این نکته اشاره کرد که کانسپت رنو، خودروی الکتریکی دیگری مانند تویوتا میرای نخواهد بود که از سلول‌های سوختی هیدروژنی نیرو می‌گیرد. این موتور از یک موتور احتراق داخلی استفاده می‌کند، اما به جای سوخت‌های فسیلی معمولی با هیدروژن تغذیه می‌شود.

خودروی مفهومی هیدروژن احتراقی رنو به زودی رونمایی می‌شود
 

با این حال، خودرو مفهومی رنو تا حد زیادی شبیه به خودروهای جدید تویوتا کرولا یا یاریس است. هر دو خودرو در حال حاضر در مرحله آزمایش هستند و از یک موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو شارژ می‌شوند که از هیدروژن تغذیه می‌کنند؛ این همان موتوری است که در حال حاضر با تویوتا GR یاریس قدرتمند استفاده می‌شود.

به زودی خواهیم دید که خودروی مفهومی رنو می‌تواند چه چیزی را عرضه کند. این شرکت قبلا گفته بود که این یک "ماشین مفهومی بی سابقه" است، بنابراین ما منتظر یک شگفتی هستیم.

 ChangeNOW بزرگترین رویداد جهان است. از ۱۹ تا ۲۱ مه ۲۰۲۲ در کاخ بزرگ افمر و برج ایفل در پاریس برگزار می‌شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران