در حالی که M۴ کوپه و M۳ را میتوان با یک گیربکس شش سرعته دستی سفارش داد، این کانورتیبل منحصراً به عنوان نسخه سطح بالای رقابتی ارائه میشود. حداکثر گشتاور 649 نیوتن متر است که از ۲۷۵۰ به ۵۵۰۰ دور در دقیقه میرسد؛ موتور در ۷۲۰۰ دور در دقیقه خط قرمز میگیرد.
نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸HP با منبع ZF به هر چهار چرخ منتقل میشود. این گیربکس جایگزین هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه مدل قبلی میشود. سرعت صفر تا 100 کیلومتر فقط در ۳.۶ ثانیه طول میکشد. حداکثر سرعت 249 کیلومتر در ساعت است و میتواند تا 280 کیلومتر در ساعت افزایش یابد، هر دو از نظر الکترونیکی محدود هستند. دیگر هیچ دنده دستی وجود ندارد.
در حالی که سیستم محرک چهار چرخ استاندارد است، سیستم تعلیق عقب میتواند گشتاور را با سرعت فوق العاده جابجا کند، مانند M۳ و M۴ کوپه، M۴ کانورتیبل از سری ۳ و ۴ سری معمولی به روزرسانیهای گستردهای از جمله محور جلو منحصر به فرد و سیستمهای خاص فرمان و ترمز را دریافت میکند. در مجموع، تغییرات از سری ۴ معمولی به M۴ نسبت به نسخه قبلی کمتر رادیکال است. بی ام و ادعا میکند این به دلیل بهتر بودن مدل پایه است.
ترمزهای ترکیبی جلو و پیستون شش پیستون استاندارد بوده و سیستم ترمز سرامیکی اختیاری است. بسته اختیاری M Drive Professional وجود دارد که طبق اعلامیه مطبوعاتی، به راننده کمک میکند تا در دستیابی به خط ایده آل و دور کامل پیشرفت مداوم داشته باشد.
خبر بزرگ در مورد کانورتیبل M۴، صفحه نمایش جدید است که تقریباً تمام مزایای قبلی را داراست، اما وزن کمتر و ظاهر بهتری دارد و خبر دیگر یک ظاهر طراحی شده در قسمت جلویی است. درون کابین صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی را به عنوان جلوآمپر دیجیتال میبینیم و صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در وسط در دسترس قرا میدهد که آخرین نسخه از سیستمهای ب ام و موسوم به iDrive۷ روی آن نصب شده است.