کد خبر: ۲۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای پرداخت کرایه تاکسی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور گفت: با توجه به تعدد کدهای QR از شرکت‌های مختلف بر روی تاکسی‌ها به دنبال آن هستیم که با یک رقابت درست این اپلیکیشن‌ها را واحد کنیم.
به گزارش خودروکار ، مرتضی ضامنی در مورد نصب تاکسیمتر و استفاده از اپلکیشن‌ها برای پرداخت کرایه تاکسی گفت: سابقه تاکسیمتر در کشور طولانی است و تاکنون استفاده از تاکسیمتر در کشور موفق نبوده است.

 وی با اشاره به اینکه نصب تاکسیمتر بر روی تاکسی‌ها در خیلی از شهرهای کشور جزیره‌ای بوده است، گفت: متاسفانه در این موضوع موفق نبوده‌ایم؛ چراکه ایرادهایی بر این طرح وارد است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: اگر قرار است وسیله‌ای در اختیار راننده تاکسی قرار داده شود باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که چرا راننده نسبت به نصب تاکسیمتر کوتاهی می‌کند.

ضامنی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در زمانی که تاکسیمتر بر روی تاکسی‌ها نصب می‌شد، راننده باید وجهی را پرداخت می‌کرد و این موضوع موجب می‌شد که راننده در نصب تاکسی‌متر کوتاهی کند.

وی بیان داشت: آیا مسئول حل مشکل پول خرد و پرداخت مابقی کرایه مسافرین برعهده راننده است؟ اینکه راننده پول خرد را تامین کند و هزینه نصب دستگاه تاکسی‌متر را هم بر روی ماشین خود را بدهد، بی‌انصافی است و ما در این طرح راننده را ندیدیم و راننده به سیستم تاکسی‌متر اعتماد نداشت و عدم مطالبه‌گری مردم نیز موجب شد که طرح تاکسی‌متر تاکنون شکست بخرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در حال حاضر راننده تاکسی در تامین پول خرد همچنان با مشکلاتی مواجه است و به رابطه تکنولوژی‌های نوین، نرم‌افزارهای مختلفی بر روی تاکسی‌ها نصب شده است و راننده‌ها نیز از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنند و درصدی از پول آنها نیز کسر نمی‌شود.

ضامنی خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ استفاده از این تکنولوژی‌های نوین موجب ایجاد یک ارزش افزوده می‌شود و ما شاهد آن هستیم که در کلانشهرها با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف از این طرح استفاده می‌کنند.

وی گفت: اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که با نصب یک کد QR بر روی تاکسی‌ها نسبت به پرداخت الکترونیکی کرایه، مسافران می‌توانند اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: با توجه به تعدد کدهای QR از شرکت‌های مختلف بر روی تاکسی‌ها به دنبال آن هستیم که با یک رقابت درست این اپلیکیشن‌ها را واحد کنیم و شهروندان نیز با نصب یک اپلیکیشن‌ها نسبت به پرداخت کرایه خود اقدام کنند.


منبع:فارس


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار