کد خبر: ۱۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
براساس برنامه ریزی ها و در سال ۹۷؛

ایران خودرو ۱۰ هزار دستگاه خودرو صادر می کند

معاون صادرات و امور بين الملل گروه صنعتی ايران خودرو از صادرات 10 هزار دستگاه خودرو در سال 97 خبر داد و گفت: 75 درصد از اين تعداد به كشورهای منطقه خاورميانه و آفريقا و 25 درصد نيز به كشورهای CIS، آسيايی و آمريكای لاتين و اروپا صادر خواهد شد.
 به گزارش خودروکار، مجيد كاوياني از توسعه و ارتقای محصولات براي افزايش صادرات خبر داد و گفت: با اعمال استانداردهاي جدید محصولات،‌ امكان صادرات به بسياری از كشورها به راحتي امكان پذير خواهد شد.

معاون صادرات ایران خودرو تاکید کرد: سهم کیفیت در افزایش صادرات خودرو فقط یکی از عوامل است و مسائل خارج از کنترل خودروسازان نقش اصلی در صادرات خودرو دارند.

وی بهره گيری از مناسبات سياسی براي ارتقاي روابط تجاري را عاملی برای افزايش صادرات محصول دانست و خاطر نشان کرذ: حضور در نمايشگاه‌های خارجي و معرفي محصولات، اعطای تسهيلات حمل به حمل كنندگان، اختصاص بودجه تحقيقاتی براي توسعه محصولات، عودت عوارض گمركی، ايجاد روابط بانكی مناسب و همچنين حضور در پيمان های مختلف اقتصادی منطقه و بين‌المللی برای بهره مندی از برخي معافيت‌های صادراتی از جمله حمايت هايی است كه از سوی دولت می تواند انجام شود.

معاون صادرات و امور بين الملل ايران خودرو تاكيد كرد: اعطای تسهيلات به خريداران در بازار بين المللی موجب رقابت با خودروسازان جهانی خواهد شد.

كاويانی افزود: در كشورهای اروپايی خودروهاي كامل بدون سود و با تسهيلات بسيار مناسب صادر می شوند كه اين امكان برای ما وجود ندارد. اعطای اعتبار و حمايت های دولت عامل موفقيت ما در كشورهای هدف خواهد بود.

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار