به گزارش خبرنگار خودروکار - دیگنیتی پرایم از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ (GDI) با حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد که دارای یک گیربکسCVT با حالتهای مختلف رانندگی عادی، اسپرت و زمستانی است.
دیفرانسیل این خودرو جلو (FWD) و فاقد سیستم چهارچرخ محرک است.
ابعاد دیگنیتی پرایم به نسبت بزرگ و دارای طولی حدود ۴٫۷ متر با صندوق عقبی بسیار بزرگ با حدود ۷۸۰ لیتر است.
نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو از یک طراحی بیرونی جذاب و مدرن با چراغ های LED و جلوپنجره ای بزرگ و نمایی کوپهمانند حکایت دارد.
این کراس اوور جذاب مناسب جوانان، خانوادههای علاقهمند به طراحی خاص و خریداران خودروهای لوکسنما است.
صندلیها با پوشش چرمی، صندلی راننده برقی با ماساژور، نمایشگر مرکزی ۱۰٫۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، سامانه هشدار نقطه کور، کنترل پایداری، کروز کنترل، اتوپارک، و سنسور خوابآلودگی از جمله امکانات این خودرو است.
با اینمشخصات دیگنیتی پرایم مناسب افرادی است که ظاهر لوکس و مدرن خودرو برای آن ها مهم بوده و خواستار امکانات رفاهی کامل و فضای داخلی جادار هستند ، خواهد بود. خانوادههایی که سواری شهری و بزرگراهی دارند و اهل آفرود یا شتاب بالا نیستند. بنابراین دیگنیتی پرایم برای کسانی مناسب است که به امکانات رفاهی کامل، فضای صندوق بزرگ و طراحی شکیل اهمیت میدهند، حتی اگر شتاب کمی پایینتر داشته باشد.
یکی از مواردی که دیگنیتی پرایم نسبت به رقبا از برتری خاصی برخوردار است، خدمات پس از فروش است. در حال حاضر خدمات پس از فروش این خودرو توسط بیش از ۱۰۰ نمایندگی فعال بهمن موتور در سراسر کشور ارائه میشود. از دیگر نقاط مثبت دسترسی مناسب به قطعات این خودرو است. از آن جا که دیگنیتی مدتی است که در بازار ایران حضور دارد، قطعات این خودرو توسط خود شرکت وارد یا تولید میشود و قیمت قطعات نیز نسبت به رقبای مونتاژی خود چندان تفاوتی ندارد مگر در مواردی خاص همچون چراغ ها و سپر.
اما نگاهی به روند خدمات و گزارش ها نشان می دهد که مشتریان همواره از سرعت خدمات و همچنین رفتار نمایندگی های بهمن موتور رضایت بالایی داشته اند به طوری که براساس گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بهمن موتور با کسب ۴ ستاره کیفی، موفق به کسب رتبه در زمینه خدمات پس از فروش شده است.
به طور کلی در کنار خدمات مناسب، مصرف سوخت بهینه را نیز باید از دیگر نقاط مثبت این خودرو دانست به طوری که نسبت به جثهی خودرو، مصرف این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۸ لیتر محاسبه شده که عدد مناسبی است.
همچنین به دلیل وجود توربوشارژر، گشتاور در دور موتور پایین قابل دسترس است که به کشش در شهر کمک میکند.گیربکس CVT نرم نیز برای رانندگی روزمره و شهری بسیار روان و بدون ضربه است که نباید از آن غافل شد ضمن آن که حالتهای رانندگی مختلف دیگنیتی پرایم نیز به کنترل بهتر در شرایط لغزنده یا رانندگی اسپرت کمک شایانی می کند. براین اساس قوای محرکه دیگنیتی پرایم برای استفاده شهری، خانوادگی و سبک رانندگی آرام بسیار مناسب ارزیابی می شود به طوری که اگر دنبال تعادل بین مصرف، نرمی رانندگی و هزینههای نگهداری باشید، موتور دیگنیتی (با گیربکس CVT) قابل قبول است، به شرطی که انتظار سواری اسپرت یا قدرت بالا نداشته باشید.
در نهایت این که دیگنیتی پرایم یک کراساوور شهری زیبا و پرامکانات با تمرکز روی ظاهر، راحتی و تکنولوژی است که در کلاس قیمتی خود، رقیبان زیادی دارد اما همچنان دیگنیتی یکی از پرطرفدارترین کراساوورهای مونتاژی بازار ایران به شمار می رود.