در جریان نمایشگاه بینالمللی خودروی شانگهای ۲۰۲۵، شرکت فولکسواگن در راستای راهبرد «در چین، برای چین» از سه کانسپت الکتریکی جدید بهصورت جهانی رونمایی کرد:
ID.AURA (توسعهیافته با FAW-Volkswagen)
ID.ERA (توسط SAIC-Volkswagen)
ID.EVO (محصول همکاری Volkswagen Anhui و XPeng)
مدیرعامل فولکسواگن چین، استفان مِخا (Stefan Mecha)، اعلام کرد:
«فولکسواگن با ترکیب توان جهانی خود و نوآوریهای چین، تجربهای هوشمند، متصل و آیندهنگر از تحرک را خلق میکند.»
ID.AURA: سدان الکتریکی مدرن با روحیهای جوان و خانوادگی
این کانسپت توسط FAW-Volkswagen و بر پایه پلتفرم جدید CMP ویژه بازار چین توسعه یافته است. ویژگیهای اصلی:
طراحی آئرودینامیک با خطوط سیال و حالت اسپرت
رنگ منحصربهفرد «Breeze بنفش» با تونالیته چندگانه
فضای داخلی مینیمالیستی و کاربردی
معماری جدید CEA E/E برای پشتیبانی از ADAS سطح L2++
دستیار مجازی مجهز به هوش مصنوعی و سیستمعامل شخصیسازیشونده
ID.ERA: شاسیبلند لوکس با فناوری EREV و راحتی سفر بلندمدت
محصول SAIC-Volkswagen به عنوان اولین خودروی الکتریکی با محدوده برد افزایشی (EREV) فولکسواگن طراحی شده است. این مدل برای مشتریان تجاری یا خانوادگی طراحی شده که به دنبال سفرهای باکیفیت و طراحی باشکوه هستند.
مشخصات برجسته:
طراحی مینیمال و قدرتمند با ابعاد فولسایز
چیدمان ششصندلی با صندلیهای ردیف دوم مدیریتی
برد ترکیبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (CLTC)
سیستم NOA شهری سطح L2++
دستیار مجازی مجهز به مدل زبانی هوش مصنوعی توسعهیافته در چین
ID.EVO: SUV تمامالکتریکی آیندهنگر برای نسل جوان شهری
این مدل با همکاری Volkswagen Anhui و XPeng ساخته شده و مخاطب آن کاربران جوان با سبک زندگی متنوع شهری است. ویژگیها:
طراحی جسورانه با تناسبات مدرن، اورهنگ کوتاه، و بدنهپردازی حجمی
رنگ خاص «Fjord Blue» الهامگرفته از شفق قطبی
برد خالص بیش از ۷۰۰ کیلومتر (CLTC)
فناوری شارژ فوقسریع ۸۰۰ ولت
دستیار سهبعدی مجازی قابل شخصیسازی
بیش از ۱۰۰ چراغ خارجی قابل برنامهریزی برای امضای نوری دینامیک
سیستم NOA شهری سطح L2++
استفان مِخا افزود:
«کانسپتهای ID.AURA، ID.ERA و ID.EVO کاملاً بر اساس نیازهای بازار چین طراحی شدهاند و نشاندهنده رویکرد ما در تولید محصولات متنوع با فناوریهای پیشرفته و محوریت کاربر چینی هستند.»
آینده تولید: آغاز از سال ۲۰۲۶
مدلهای تولیدی برگرفته از این سه کانسپت از سال ۲۰۲۶ به تدریج وارد بازار خواهند شد. فولکسواگن قصد دارد با تکیه بر کیفیت ساخت آلمانی و ادغام فناوریهای محلی چین، سهم خود را در بزرگترین بازار خودرویی جهان حفظ و تقویت کند.