کد خبر : ۵۶۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: هدف ما افتتاح ۵۰ جایگاه سوخت طی سال ۱۴۰۲ است و جانمایی آن با توجه به نیازسنجی که انجام شده به دلیل بافت و تعداد جایگاه‌ها و تراکم در سطح مناطق است.
به گزارش خودروکار -  حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت احداث جایگاه‌های سوخت تک سکو در شهر تهران اظهار کرد:  تیرماه سال 1401 شورای شهر تهران مصوبه‌ای را تصویب کرد که شهرداری تهران را مکلف کرد تا 110 جایگاه را با عنوان جایگاه‌های سوخت تک سکو راه‌اندازی کند.

وی تاکید کرد: از حدود 8 سال پیش در شهر تهران هیچ جایگاه سوختی اضافه نشده است، لذا شورای شهر به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و... این مصوبه را تصویب کرده است.

نظری افزود: در شهریورماه این مصوبه توسط شهردار تهران به مجموعه ابلاغ شد.در آذرماه جلسه‌ای بین معاونت امور مناطق و معاونت خدمات شهری برگزار و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که بر اساس آن، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل کارگزار اجرای این پروژه معرفی شد.


معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به استفاده از تجارب شهرهای دیگر در این پروژه ادامه داد: نقاط ضعف و قدرت و همچنین تجارب برخی از کلان‌شهرها را در این حوزه بررسی کردیم. با کمک برخی از ارگان‌های شهرداری مانند سازمان زیباسازی بحث سازه‌ای را بررسی کردیم که به عنوان یک منظر شهری تیپ واحد داشته باشند.

نظری اضافه کرد: پس از شناسایی 90 زمین اعلام شده از طرف مناطق 22 گانه، تعداد 20 زمین به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی جهت دریافت مجوزهای 16 گانه معرفی شد که در حال حاضر 12 نقطه مورد تایید قرار گرفته و 8 نقطه  در حال بررسی مجدد است که در صورت عدم دریافت مجوز زمین‌های جدیدی معرفی خواهد شد.

وی گفت: هدف ما افتتاح 50 جایگاه سوخت طی سال 1402 است و جانمایی آن با توجه به نیازسنجی که انجام شده به دلیل بافت و تعداد جایگاه‌ها و تراکم در سطح مناطق است.  به نحوی که در کنار خدمت رسانی به شهروندان منافع جایگاه داران هم مورد توجه قرار گیرد.

نظری اظهار کرد: 12 مکانی که از نظر  کمیسیون برای دریافت مجوز از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واجد شرایط لازم شناخته شده در مناطق 21،20،18،16،15،11،6،5،4،3،2 قرار دارد. زمین‌‌های رد شده در این مرحله از  نظر فنی و HSE مجددا بررسی شده و در حد مقدورات شهرداری تهران و شرکت‌های طرف قرارداد مشکلات رفع و پس از آن مجددا در این کمیسیون مطرح می‌شوند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: در صورت رد مجدد هر زمین در کمیسیون، زمین‌های جایگزین از میان زمین‌های معرفی شده به شرکت ساماندهی از سوی مناطق 22 گانه انتخاب و جهت دریافت مجوز معرفی خواهد شد.


برچسب ها: سوخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران