کد خبر : ۵۶۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
قائم مقام سازمان اموال تملیکی خبر داد:
قائم مقام سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: ٣ هزار و ۵٨۴ دستگاه خودرو در خرداد ماه به مزایده گذاشته می‌شود که از این تعداد ٢ هزار و ٨٩٧ دستگاه خودرو سبک، ٣٠٠ دستگاه خودرو سنگین، ٣۶٩ خودرو و ادوات راهسازی و ١٨ دستگاه ماشین آلات کشاورزی هستند که متقاضیان از هستم خرداد ماه تا ١۴ خرداد فرصت بازدید دارند و هفدهم خرداد ماه پاکت‌ها بازگشایی و برندگان اعلام می‌شوند.
به گزارش خودروکار -  صاحب حجتی در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح انبار اموال تملیکی در مبارک آباد با بیان اینکه دغدغه ما صیانت از اموال بیت المال از این رو اقدام تو ساماندهی انبارها و کالاهای متروکه کرده‌ایم، اظهار داشت: در سال گذشته به همت و همکاری‌ دستگاه‌های مربوطه کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی در سراسر کشور تعیین تکلیف شدند. 

وی ادامه داد: به گفته وزیر اقتصاد، سازمان اموال تملیکی سازمان رکوردهاست بطوریکه آمارهای رشد در این سازمان بالای ١٠٠ درصد بوده و در سال گذشته توانستیم ٣١ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف کنیم و رشد ۴۵٠ درصدی در بخش فروش داشتیم، همچنین اعاده کالا رشد ١٢٠۵ درصدی داشت و توانستیم تابوی انهدام خودروهای آمریکایی را بشکنیم و برای اولین بار چندین دستگاه خودروی آمریکایی را منهدم کردیم. از دیگر اقدامات تعیین تکلیف خودروهای متروکه بود که به مزایده رسید و سامانه یکپارچه اموال تملیکی را که چندین سال روی زمین مانده بود  در چند استان کار خود را شروع کرده و در مرداد ماه سال جاری  به طور کامل در کل کشور به اجرا می‌رسد. 

قائم مقام سازمان اموال تملیکی با اشاره به ضرورت افزایش انبارها برای صیانت از اموال بیت‌المال گفت: در حال حاضر تعداد انبارهای  سازمان اموال تملیکی ٨٠  باب است و ١۴۴  سوله  در اختیار داریم هر چند در طول یک سال گذشته فضای نگهداری از اموال رشد قابل توجهی ۵۶ هزار متر مربع رشد داشته اما تعداد انبارهای ملکی سازمان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

حجتی از آغاز مزایده خودرو موجود در اموال تملیکی خبر داد و گفت: ٣ هزار و ۵٨۴ دستگاه خودرو در خرداد ماه به مزایده گذاشته می‌شود که از این تعداد ٢ هزار و ٨٩٧ دستگاه خودرو سبک، ٣٠٠ دستگاه خودرو سنگین، ٣۶٩ خودرو و ادوات راهسازی و ١٨ دستگاه ماشین آلات کشاورزی هستند که متقاضیان از هستم خرداد ماه تا ١۴ خرداد فرصت بازدید دارند و هفدهم خرداد ماه پاکت‌ها بازگشایی و برندگان اعلام می‌شوند. 

وی ادامه داد : متقاضیان می‌توانند جزییات این مزایده را از سایت اموال تملیکی و در سامانه تدارک دولت مشاهده کنند و اطلاعات آن بارگذاری شده‌است.

قائم مقام سازمان اموال تملیکی در پاسخ به سوال ایلنا درباره شرایط متقاضیان برای شرکت در این مزایده و میزان ضمانت برای ثبت تقاضا گفت: متقاضیان برای ثبت رقم و شرکت در این مزایده  باید توکن داشته باشند و هم افراد حقیقی و حقوقی و دستگاه‌های دولتی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند و برای شرکت در این مزایده باید ١۵ درصد مبلغ به عنوان ضمانت ارایه شود.

همچنین حسین اصغری، مدیر کل اموال تملیکی قم گفت: ارزش کالاهای انبارهای سلفچگان بیش از ٩٠٠ میلیارد تومان است و میزان فروش اموال متروکه در سال گذشته ١٢٣ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته آن رشد قابل توجهی داشته است. در سال ۱۴۰۰، ارزش کالاهای تعیین تکلیف شده، ۷۵ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته افزایش ۱۳۵ درصدی فروش اموال غیر منقول و افزایش ۵۰ درصدی فروش اموال غیر منقول در استان قم رقم خورد، یادآور شد: تعیین تکلیف کالاها به سرعت در انبارهای اموال تملیکی صورت می‌گیرد و تنها کالاهایی که در انبارها باقی مانده، از سال‌هایی ۹۹ به بعد است.

اصغری با اشاره افتتاح انبار مبارک‌آباد گفت: امروز در این استان، بهره‌برداری از دو سوله به مساحت‌های ۸۰۰ متر مربع، چهار باب انبار مجهز به سیستم‌های سرمایشی و تجهیز و قفسه‌بندی این انبار صورت گرفت. این انبار به مساحت پنج هزار متر در سال ۱۳۹۹ خریداری شد. شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه عمرانی و تجهیز و قفسه‌بندی این انبار شده است.

مدیرکل اموال تملیکی قم از وجود دو هزار دستگاه ماینر در قم خبر داد و گفت: تعدادی از پرونده‌ها رای برائت گرفته و تعدادی نیز به علت قاچاق بودن هنوز تعیین تکلیف نشده است.
برچسب ها: مزایده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران