کد خبر : ۵۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
ایلان ماسک، مدیر تسلا، در جلسه سالانه با سهام‌داران اعلام کرد تولید وانت سایبرتراک این کارخانه تا پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود.
به گزارش خودروکار - آقای ماسک همچنین از دو مدل جدید تسلا خبر داد که به گفته او تولید آنها با روشی انجام می‌شود که «یک سر و گردن بالاتر» از روش‌های کنونی در صنعت خودرو است. به گزارش BBC سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. مراسم رونمایی به خاطر ظاهر نامتعارف خودرو و ترک برداشتن شیشه هنگام نمایش ضد‌ضربه بودنش خبرساز شد. با اینکه ظاهر خودرو با انتقادهایی روبه‌رو شد، صدها هزار نفر در چند روز با پرداخت صد دلار برای خرید خودرو ثبت‌نام کردند. تسلا می‌گوید تاکنون یک‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر سایبرتراک با این روش پیش‌فروش شده است.
تولید تسلا سایبرتراک از پایان سال
قرار بود تولید این خودرو اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شود، اما این تاریخ بارها به تاخیر افتاد. آقای ماسک در نشست هفته گذشته گفت طراحی بسیار نوآورانه خودرو باعث شد تولیدش کار سختی باشد و ساخت آن براساس خطوط تولید موجود امکان نداشت. اطلاعاتی درباره قوای محرکه خودرو منتشر نشده، اما تسلا هنگام رونمایی آن اعلام کرد که می‌توان آن را با یک تا چهار موتور سفارش داد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدلی که چهار موتور الکتریکی دارد کمتر از ۵/ ۲ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل ۲۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده و تسلا می‌گوید با هر بار شارژ می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کند. ماسک پیش‌بینی کرده که بین ۲۵۰هزار تا ۵۰۰هزار سایبرتراک در سال تولید شود. او هنگام رونمایی سایبرتراک وعده داده بود که قیمت ارزان‌ترین مدل چهل هزار دلار باشد، اما هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به تورم و گران‌شدن قیمت مواد اولیه بعید است بتوان خودرو را با این قیمت فروخت. ایلان ماسک قیمت تازه‌ای اعلام نکرد، ولی رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند اولین سری خودرو از ۷۰ هزار دلار کمتر نباشد.

مدیر تسلا در نشست هفته گذشته به دو مدل جدید هم اشاره کرد. در ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این مدل‌ها در رسانه‌ها منتشر شده و تصاویری هم در شبکه‌های اجتماعی از خودرو‌های استتارشده‌ تسلا در حال آزمایش منتشر شده است. ماسک در حالی که تصویری محو از یکی از این دو مدل پشت سرش دیده می‌شد، گفت محصولات جدید تسلا با روشی منحصر‌به‌فرد تولید می‌شود که در صنعت خودرو نمونه مشابهی ندارد. او گفت ساخت یکی از این محصولات آغاز شده و پیش‌بینی کرد فروش این دو مدل پنج‌میلیون دستگاه در سال باشد.پیش‌بینی شده که یکی از این خودرو‌ها مدل جدیدی از تسلا مدل ۳ است و دومین مدل خودرویی است که از محصولات کنونی تسلا ارزان‌تر است و حدود سی‌هزار دلار فروخته خواهد شد.
برچسب ها: تسلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران