کد خبر : ۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
رییس سازمان ملی استاندارد ایران مطرح کرد
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: ویژگی مهم اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل، هم ترازی نشان استاندارد ملی ایران با استانداردهای بین المللی است و امیدوارم در آینده شاهد توسعه این پلتفرم باشیم.
به گزارش خودروکار - مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم اعطای نشان ملی استاندارد به اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل ادامه داد: مختصصان و نخبگان ایران خودرو دیزل با استفاده از فناوری و ظرفیت داخلی موفق به طراحی و تولید نخستین اتوبوس برقی با نشان استاندارد ملی شدند.
معاون رییس جمهور به مزایای این محصول اشاره کرد و افزود: با ورود این خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از سوخت پاک بیش تر خواهد شد و تاثیر مثبتی بر هوای پاک خواهد داشت، همچنین کاهش مصرف سوخت های فسیلی و دیزل از دیگر نکات مثبت اتوبوس برقی است.
وی ادامه داد: اقدام مبارکی در صنعت خودرو صورت گرفته و دریچه جدید توسعه ای در این صنعت ایجاد شد و  باید این روند با مشارکت و حضور دیگر صنایع ادامه دار باشد و شاهد توسعه بیش تر خودروهای برقی در کشور باشیم.
اسلام پناه با بیان این که محصول جدید موفق به اخذ استانداردهای ۸۵ گانه شده، افزود: اعطای نشان ملی استاندارد نشان از توان این محصول برای پاسخ گویی و پوشش استاندارد ۸۵ گانه دارد.
وی در پایان گفت: برنامه سازمان استاندارد در خصوص خودروهای نا ایمن بنا بر مصوبات شورای ملی استاندارد مشخص است و مکاتبات لازم با وزارت صمت و شرکت های خودروساز در این خصوص برای توجه ویژه به ارتقا در حوزه کیفیت، ایمنی و سلامت مردم صورت گرفته است.
 
برچسب ها: ایران خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران