کد خبر : ۵۶۰۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
رئیس پلیس آگاهی فراجا از برگزاری جلسات مختلف با خودروسازان به منظور افزایش امنیت خودروها در برابر سرقت خبر داد.
به گزارش خودروکار - گرچه آمار دقیقی از وقوعات سرقت و انواع آن در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود، اما اظهارات مقامات رسمی از جمله پلیس حاکی از روند افزایشی این جرم در سال‌ها و ماه‌های اخیر بود. افزایشی که سبب شد تا سردار احمدرضا رادان، اولین طرح عملیاتی پس از انتصابش به عنوان فرمانده فراجا را به مقابله با سارقان و مالخران اختصاص دهد. طرحی که اجرای آن همچنان ادامه دارد و بنابر اظهارات رسمی اعلام شده ازسوی فرماندهان پلیس در کاهش وقوع سرقت نیز موثر بوده است.

در این میان اما همانطور که پلیس راهنمایی و رانندگی، سهم دستگاه‌ها در وقوع حوادث را مشخص می‌کند، به نظر می‌رسد که لازم است در مورد سرقت نیز سهم دستگاه‌های مختلف قابل ارزیابی باشد، به عنوان مثال می‌توان سهم خودروساز از وقوع سرقت، پیمانکاران ساختمانی و مهندسان ناظر از وقوع سرقت از ساختمان‌ها و ... را نیز مشخص کرد، امری که تاکنون اجرایی نشده اما پلیس تاکید کرده که برای ارتقا امنیت خودروها با خودروسازان جلساتی را برگزار کرده و با شهرداری‌ها نیز هماهنگی خوبی وجود دارد.

در همین راستا، سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا درپاسخ به پرسش ایسنا درباره هماهنگی با خودروسازان و شهرداری‌ها برای ارتقا وضعیت امنیت خودروها و معابر برای مقابله با سرقت گفته بود:‌ «در این مورد جلساتی داشتیم، در بحث خودروها صحبت داشتیم که بتوانند خودروها را ایمن‌تر کنند. من از خودروسازان تشکر می‌کنم، آنها هم اقداماتی را آغازکردند، اما کافی نیست. اما یک نکته مهم وجود دارد و اینکه صاحبان خودروها و مردم هم باید بتوانند از مال خودشان مراقبت کنند که این موارد را از طریق آگاهی بخشی و آموزش به مردم خواهیم گفت. در آینده نزدیک کلیپ‌هایی از جنس اطلاع‌رسانی به مردم و آموزش به آنان برای پیشگیری از سرقت ساخته و پخش خواهد شد.»

حالا در تازه‌ترین اظهارنظر، سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا که دبیری قرارگاه مبارزه با سرقت در کل کشور را نیز برعهده دارد، از برگزاری جلسات متعدد با خودروسازان خبر داده است. قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمارهای مربوط به سرقت خودرو گفت: سرقت‌های مرتبط با خودرو شامل دو دسته کلی است. یکی سرقت‌هایی که از داخل خودرو یا تجهیزات و قطعات خودرو انجام می‌شود که این موارد عمدتا از سوی معتادان و سارقان خرد انجام می‌شود. یک مورد دیگر نیز مربوط به سرقت خود خودرو است که آمار و فراوانی آن در مقایسه با سرقت‌های دیگر بسیار اندک است و البته قدرت کشف پلیس نیز در این حوزه بسیار بالاست. ما حتی سازوکاری را فراهم کردیم تا امکان گزارش سرقت خودرو از طریق نرم افزار پلیس من نیز ممکن شود.

وی درباره اینکه آیا پلیس آگاهی بر اساس روش‌های سارقان، موضوعات مرتبط با پیشگیری از سرقت را به خودروسازان گوشزد کرده یا خیر نیز اینطور پاسخ داد:‌ ما جلسات مرتب و متعددی با خودروسازان داریم و اقدامات خوبی هم در مورد ارتقا امنیت خودروها انجام شده است. خودروسازان در مواردی امنیت خودرو را ارتقا داده‌اند و تجهیزات بازدارنده در برابر سرقت را روی خودرو نصب کرده‌اند. همچنین برخی از خلاءها و مشکلات را نیز رفع کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد:‌ البته اقدامات دیگری هم باید انجام شود و به همین دلیل نیز ما همچنان به دنبال ارتقا امنیت خودروها هستیم و برگزاری جلسات مشترک و انتقال نقاط ضعف امنیتی در خودروها در دستورکار ما قرار دارد و امیدواریم که در نتیجه این جلسات نیز امنیت خودروهای سواری ارتقا پیدا کند.

قنبری درباره توجه به امنیت ساخت و سازها و هماهنگی با شهرداری‌ها برای از بین بردن فضاهای ناامن شهری نیز گفت:‌در این خصوص نیز اطلاع‌دارم که جلساتی در حال برگزاری است. اما متولی آن پلیس پیشگیری است. قانونی هم به تصویب رسیده که براساس آن دریافت پایان‌کار ساختمان‌ها منوط به اخذ تائیدیه امنیتی از پلیس است و در واقع حتما باید پیوست‌های امنیتی در ساخت و سازها رعایت شود تا بتوان برایشان مجوز پایان کار را صادر کرد.

ایسنا 

برچسب ها: پلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران